torsdag 17 december 2009

Fiesta!

Jag låg och funderade inatt över vilka band som Siesta! skulle kunna släppa idag. Jag önsketänkte på Thåström, Bob Hund och Stefan Sundström. Men var lite osäker eftersom samtliga gjorde festivaler nu i somras. Jag såg alla tre på Malmöfestivalen och det var helt grymma spelningar (Bob Hund och Sundström har jag skrivit om här i bloggen, jag får ta tummen ur röven och skriva om Thåström också).

Samtliga tre önskeband kommer till Siesta! i maj!!! Och det gör fan i mig jag också! :-P

Enda festivalspelningen med Thåström, det lär ju dra en massa publik!

"– Hela aftonen är upplagd utifrån Thåströms önskemål, från scenproduktion till speciellt utvalda förband, förklarar festivalgeneralen Micke Fredholm."

Siesta!!!!!




SRF släppte nyss Nazareth. Den festivalen tycks försöka sätta rekord i sunkighet. De tycks ha nån slags sjuk självironisk humor.... Vad konkurrerar de med? Nån sommarfestival i Hudiksvall? Än så länge ligger SRF på sin höjd fyra bland sommarens svenska festivaler. Mycket trist.

2 kommentarer:

We are paying it forward sa...

Ja... när jag såg Nazarethsläppet skrattade jag bara lite bittert. FIFAN vad de sjunker...

Caligula sa...

Det är ett sånt släpp man har skämtat om... nu släpps de!

"Mycket mer legendariskt kan det inte bli: NAZARETH kommer till Sweden Rock."

*fniss!* Hur många gånger har de egentligen spelat där? Jag såg dem i lilla Holje Park i Olofström första året när de hette Sommarfestivalen. Då/där var det lite kul. Nu bara B. Och det var väl inte längesen de spelade på SRF-båten? Med band i den prisklassen blir det nog mycket aktieutdelning till jul för Sweden Rock Festival AB... ;-D