söndag 27 december 2009

\m/ Hells Jingle Bells \m/


Har man lyssnat på Motörhead oavbrutet sen man stigit upp, slår på TV:n och får höra Joakim Cans sjunga "Ace of spades" låter det minst sagt lite mesigt. Kollade på "Hells Jingle Bells" nyss. Precis lika töntigt som man kunde tänka sig med Melker och Mattias. Precis som det är menat att vara. Må bra-TV! En sak är säker: man kan inte bli töntigare än folk utan självdistans. Man har ju ramlat på en och annan som hänger dygnet runt på ett hårdrockforum eller slaviskt kommer till en hårdrockfestival. Och där bara gör allt de kan för att klanka ner på "hårdrockare". Jag kan bara säga en sak: sånt impar inte ett fittans barr på mig. Den typen är inte ens snobbar. De vill enbart hävda sig och vara märkvärdiga. Wannabe-elitister. Säger dessa att de inte älskar klassikerna med Iron Maiden, Dio, Judas Priest och Accept ljuger de fan i mig. Alternativt är de verkligen några jävla garderobsrunkare som ingen bör bry sig om.

Jag tycker i alla fall att det är lite kul med den typen av program. Men att jag är en tönt som älskar heavy metal och gör Tecknet \m/ på varje foto vet ju alla. Sen får de älska mig eller hata mig (alla outsiders motto).

Den största behållningen var kanske att jag fick köra Cans sjunga mina två största älsklingsjulpsalmer: "The little drummer boy" och "O helga natt"! Och gjorde det riktigt bra! Även om dessa självfallet är bäst med Marlene Dietrich ("Der kleine Trommelmann") respektive Jussi Björling!
Hail Satan! Hail Santa! Puss under misteln i SIGNad juletid!

Edit! Se reprisen på SVT Play! Och ännu hellre: läs den kristna reaktionslänken nedan! Underbart! Bertils Heliga Vrede och Bertils Armé ska nog få slut på det ogudaktiga hatet! SVT:s nya storsatsning: "Bertil vs Belsebub"! Går även att se på SVT Play för de som inte köpt ny TV eller bytt till färg-TV! \m/

SePåSvtPlay



BertilVsBelsebub




\m/ Heavy Metal Jävlar \m/

Inga kommentarer: