tisdag 29 december 2009

Kristianstad - Lund - Göteborg










Detta hände sig för nästan en månad sen, men kul var det!

Kristianstad

Det började med att jag och Andreas Persian stack till Biljardkompaniet. Där höjde jag medelåldern med typ det dubbla. Det är inte bara det att nämnde Persian är min gamla elev; jag träffade ett par andra gamla elever där. Andrei härute samt Sebbe som jag såg i en gratislokalblaska har ett hårdrockband tillsammans med Philip. Trevligt! Keep on! \m/

Lund

Jag åkte ner till Lund! Linn visade mig minnesmärket från slaget vid Lund (kvällen efter 333-årsjubiléet)! Jag hade bara sett det från tåget innan! Men det var inte alls långt att gå från Gunnesbo! Riktigt kul och intressant! Och bara början på ett historiskt äventyr!

Göteborg

Vi kom hem till lillaste syrran! Jag och Linn hade sett ett slott på spårvagnen som intresserade oss. Det visade sig att det bara låg hundra meter från syrran. Det var ett luftvärnsslott som skröt om en massa krig mot oss som kom och välvilligt hälsade på! Typ 1658 (då svenskarna hade tur med isen på Sundet) då de kunde erövra oss...!

Men vi såg en massa tags som svenska knugar hade klottrat! Oscar! V-Gurra! Nuvarande Knugen! Kan man inte sätta dit dem???

Inga kommentarer: