tisdag 1 december 2009

Ingenting har hänt




1 december. Är det höst eller vinter? Det är i alla fall ruggigt och småkallt. Träden är kala utanför fönstret. Jag fryser även inne i lägenheten. Är småtrött och lägger mig och vilar lite. Men ligger och huttrar. Vill inte slänga täcket över mig heller när jag är påklädd. Det passar dock helt perfekt att lyssna på Stefan Sundströms nya skiva för första gången. "Ingenting har hänt". Melankolisk och finstämd. Mer visa än rock. Och texter som matchar min sinnesstämning. "Alla ska i jorden" är nog bästa låten. Vill minnas att han körde den på Malmöfestivalen i somras? Jag försöker komma ur sängen i stället ("inte ligga och sova...). Och sommaren känns verkligen avlägsen...

<> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <> <>

Har det inte hänt nåt alls idag då? Jo, vi fick sluta tidigare på Folkuniversitetet. Wöööw! Innan dess hade vi reservföreläsningar eftersom företaget som skulle gästa oss sköt fram sitt besök. Istället fick vi lära oss annat givande. Som att man inte bör klä sig i kattdräkt när man ska på anställningsintervju...

Gick nyss med i Facebook-gruppen "Vi som vill att Fredrik Reinfeldt ska leva på existensminimum!" Han är ju för lat för att skola om sig oxå! Men nu lever vi i en flexibel värld där vi måste anpassa oss efter livslångt lärande! Och en spark i ändan ska han ha som avsked, som bonden sa till Rasken!

politikerförakt




* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Men det är inte synd om mig, hehe. Ikväll ska jag se Stefan Sundström och Caj Karlsson här hemma i Kristianstad. Och dricka öl, och käka grillad kyckling och klyftpotatis. Tanken på det gör mig både gladare och piggare! Dessutom är det 1 december och dax för julkalendern igen! Nu snackar jag självfallet "Trolltider", bland det absolut bästa Sveriges Television någonsin producerat! Och där snackar vi om något som lyser upp i decembernatten som en liten lykta!

Jag kommer att gå stärkt ut ur krisen!

Inga kommentarer: