tisdag 29 december 2009

Grymmisgalan \m/


Så här i 2009 års sista skälvande timmar är det dax att göra bokslut. Det gamla vanliga: vad var bäst, hvad sögo mest gnugenitalie etcetera. Fast sånt är ju ganska trist så jag skiter nog i det...

Men jag tänker utse årets skivor, konserter och festivaler! Det är ju ganska svårt att välja skiva, så jag tänkte anordna Grymmisgalan! \m/

Här vill jag ha tips av Er: föreslå och hjälp till att nominera plattor! Dessa ska utses inom olika genrer: svenskt, pop, rock, punk, folk, heavy metal, doom metal, black metal, thrash metal... name it! stand up and shoot!!!!


Men innan jag summerar året måste jag blogga klart om det! Och jag har några småäventyr kvar att berätta (ytterst diskbänksrealistiska, men bloggfan är gratis)!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Skriver väl den platta som först ploppar upp då - Isole: Silent Ruins. Ungefär hur bra som helst. =)

Caligula sa...

DU!!! Jag tänkte på årets bästa doom-platta igår och den hamnade faktiskt överst! Före Candlemass, My Dying Bride och Heaven and Hell! ;-D

The Vince!!!! sa...

Industri Royal med plattan Tacky Skills, speedad powerpop med refränger som sätter på hjärnan!

Caligula sa...

Jag ska lyssna mer på "Tacky Skills", jag har slarvat med pop detta året! Just nu är bara de och Sonic Youth nominerade! Om jag inte ska byta genre på de sistnämnda! ;-)