fredag 4 december 2009

Det za bara *KLICK*!


Det sa bara *KLICK*! Så var första ölen öppnad! Efterrätt efter den smarriga sushi-lunchen! På grammofontallriken snurrar Nina Hagens "Angstlos". Fin titel! Och platta! Nina lyckas verkligen låta mer Zarah Leander är Zarah själv! Och krossa glas med rösten! Och Rammstein var icke först med "Frühling in Paris"! Och joddla kan Fräulein Hagen göra! Med behag! Grannarna lär älska mig, muahaha!

Tvättar och är duktig! Eller snarare trög... Jag lyckades dosera tvättmedlet och sköljmedlet i fel fack. Tyckte att va fan; det blandas ju ihop ändå. Palla läsa instruktioner. Men nääärå... Jag fick gå upp i köket och hämta ett par skedar att ta upp tvättmedlet med. Såklart när tanten som stod och tvättade där gått... Så jag är lite generad. Doch angstlos!

Doro-biljetten är utskriven, appropå goa tyska rockbrudar! Passade jag på att göra gratis på Folkuniversitetet! Samtidigt som jag tog en gratis, dock kall, mugg kaffe efter lunchen.

Raven var dagens julkalendersläpp till SRF. Jaha. Ha eller mista. Däremot är jag sugen på att se Dark Funerals "A Declaration of Hate"-turnéspelning på KB i Malmö i mars. 2-3 band ska de släpa med, och det kan bli spännande. Nya "Angelus Exuro Pro Eternus" spelas friskt i hörlurarna. Och "Stigmata" är årets black metal-hit!

Exodus ska börja spela in "The Atrocity Exhibition: Exhibit B"! Yes! Äntligen!

Zarah


Stigmata

Inga kommentarer: