fredag 27 november 2009

Ut med fitterna!




Går man klädd som killarna på bilden tycker jag att man ser ut som en jävla bonne. Men man är tydligen klädd som en riktig stabo. Jaha, jag går själv klädd som en bonne. Stabo-outfit = bögkläder. Eller som salig Meduza sa: "Vilket skjortnummer har jag? Jag veeeet inte, jag har nämlingen inga skjortor, hohoho! Jag har bara t-tröjor. Best in town heter dom, fast jag bor på landet." Underbart! Meduza-tröjan på bilden skulle jag mer än gärna bära på min vältränade lekamen! *raaaap*

Nu vill jag att de som mot sans och förmodan både läser min blogg och fittar ut sig med Urban Outfitters slutar upp med detta! Handlar på Urban Outfitters alltså! Min blogg är livsnödvändig för att vi ska skapa en bättre värld så den är ni så goda och fortsätter läsa!

Urban Outfitters vågar vägra kollektivavtal! Ut med de som kräver det och in med folk från bemanningsföretag! Men nu är det bara så att vi befinner oss i Sverige! Inte USA! Passar inte våra bonnagaloscher så är det bara att åka hem! I Den Svenska Modellen har vi nåt som heter arbetsrätt! Men idag känner man knappt igen vårt kära gamla Sverige! I vissa orter, typ Jordbro, har man infört kapitalistiska sharialagar! Nu får det vara nog! Bevara Den Svenska Modellen Svensk! Ut med fitterna!

Även Systembolagets lager Lagena i den urbana metropolen Jordbro (hihi) vågar skrämma personal som vägrar gå med på försämringar och hotar dem med att sätta in folk från bemanningsföretag. Josefin Brink skriver i Aftonbladet:

"Så här kan vi inte ha det. Om den här luckan i lagen inte täpps till kommer allt fler anställda att drabbas av hot och utpressning av oseriösa arbetsgivare, och antifackliga företag kommer att använda den för att slippa teckna kollektivavtal. Vänsterpartiet kräver därför att LAS skärps, så att det blir uttryckligen förbjudet för arbetsgivare att byta ut sina anställda mot inhyrd arbetskraft. Bara så kan de anställdas rättigheter garanteras mot oseriösa och hänsynslösa arbetsgivare."

Jag kan bara hålla med! Detta är dessutom underbar läsning för en som hjärntvättas med besök av och propaganda för bemanningsföretag dagligen på Folkuniversitetet (jag kunde även valt Lernia eller nåt annat bemanningsföretag som anordnare)!

Medhåll



Så: bojkotta Urban Outfits! Hoppas det löste sig med Lagena! Att uppmuntra folk att bojkotta Systembolaget känns lite sådär då jag nyss besökte detta underbara monopolföretag! Denna juvel i Den Svenska Modellens krona! SKÅÅÅL!


Men rubriken! Är inte den ganska stötande (hohohoho, fattar ni?!!)? Jooo.... kanske... men man måste ju locka läsare för att kunna skapa en rimligare värld!!! ;-p

4 kommentarer:

broder Daniel sa...

Haha, jag tror allt att grungen är på väg tillbaka, men i en städad, rentvättad och struken modell. Slätstruken som fan! Ut med dem, fitterna! Själv råkade jag springa på en alldeles gratis Lonsdale-tröja idag. Lagom sunkig fast jag har tvättat den. Oi! Oi! Oi!

Caligula sa...

Kan tänka mig att många i Ume ser ut som de på bilden! Man vet inte om det är Cult of Luna eller innemänniskor! :-D

Oi! oi! oi! Gratis är punk! :-p

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra

Caligula sa...

Tack! :-)