onsdag 25 november 2009

Storalver och Småalver


Så blev de första banden till SRF äntligen släppta! Den festivalen förnekar sig aldrig: 70-talsdinosarna Bachman och Turner kommer dit, men inte som Bachman Turner Overdrive, men ändå, typ! Inget för mig dock. Knappast Saga heller. Jörn Lande kan man ju alltid ta en öl till. Och Kiskes band eftersom de tydligen ska köra lite Helloween. De enda jag blev riktigt glad över var Bigelf! Jag har tyvärr aldrig sett dem, men älskar deras groovy Beatles-doom och har önskat dem tillbaka till SRF i åratal!

* \m/ * \m/ * \m/ * \m/ * \m/ * \m/ * \m/ * \m/ * \m/ * \m/ *

Storalven ska som sagt bli kul! Lillalven Dio ligger ju på sjukan än tydligen. Fick pengarna tillbaka för den inställda konserten för en stund sen. Och kunde fynda lite att mumsa på i helgen: stark ölviltkorv, thai-marinerad ytterfläskfilé och en grillad kyckling. Samtliga med röda lappar på. Så nu har man både smarriga middagar och tilltugg till öl räddat! Jag kan varken se hos Försäkringskassan eller banken om jag får pengar på fredag och i så fall hur mycket. Och jag behöver ju planera. I synnerhet som jag blir mer och mer sugen på Paradise Lost på söndag.... alla bandsläppen som ketchup-pruttar fram just nu är ju rena rama de Sade-porren (debatten om Sado-marquisen på Aftonbladets kultursidor just nu är riktigt kul att följa)! Jag är sugen på konserter och öl!!!! :-P


Idag släpps Stefan Sundströms nya platta! Högst intressant! Och han spelar ju här i stan om bara några dar..... ;-9

NP: Paradise Lost - "Gothic"

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Medhåll 100 om Bigelf! Ljuvligt! Resten känns lite... unket.

Caligula sa...

SRF är lite som att gräva efter skatter på en kyrkogård.... ;-)