tisdag 17 november 2009

Snart vänder det, kamrater!

... ty dyrt är bröd här ovan jord, men billigt är vårt eget kött och blod...

Jag börjar denna tisdag med Dan Berglunds "En järnarbetares visor". 70-talets Dan Andersson. Kanske inte, men kanske ändå!

Aftonbladet börjar granska arbetslösheten. På läsarfrågan "Har du fått ett jobb via arbetsförmedlingen?" svarar 9,3% Ja. 90,7% har alltså inte fått det. Vem blir förvånad?

Agneta påminner på Facebook: "Fem veckor till, sen är det vintersolstånd och ljusare tider som väntar!" Sweet! Jag tittar ut genom mina fönster och ser att träden fortfarande är gröna. På ett av dem finns fortfarande röda bär. Vänta bara. När SRF börjar släppa band så går det snabbt till sommaren!

Nu får jag kämpa mig ut och traska till Folkuniversitetet i det gråa höstvintervädret. Hinner inte höra "Våren i Backadalen"!

... och ta det hat som när min själ, när jag dör ska jag inte dö som träl!

5 kommentarer:

dyermaker sa...

Dan Berglund var ju åtminstone 70-talets... Dan. ;)

Caligula sa...

Japp! Grabben hela Dan! :-D

lillasystern. sa...

Var det inte snarare 9.7% som svarade JA om resterande "alltså inte fått det" ;)

Caligula sa...

Förstår inte hur du menar lillasystern.sa... *lalalalalalala* som EDITh piaf skulle sjunga... ;-D

Caligula sa...

Man ska nog inte skriva blogg för tidigt på morgonen... ;-p