onsdag 18 november 2009

Sanningen om Solen


Mitt tarotkort är Solen! Ni ser väl själva att det är Jag som sitter där på min vita springare? En liten rågblond barnsligt glad kille med en röd fana i näven? Ett soligt leende! Tror att de flesta som träffat mig IRL skulle känna igen mig! Mina bloggar kan kanske ge ett emo-intryck då och då, men fan heller! :-p

Jag är Soldyrkare! I alla dess meningar! När vår Stora Moder skiner där ute försöker jag lapa i mig varje solminut! Det finns inget mer härligt än att gå upp riktigt tidigt, traska bort till näset, sätta mig på en sten och se hur solen stiger upp över sjön! Eller ligga på rygg på en grön äng, omgiven av humlor, fåglar och fjärilar på en grön äng! Och bara sola! Eller sitta i enbart avklippta jeans med nerdragen gylf på balkongen och läsa fram till Solen gått ner under hustaken och träden! Plaska omkring på vågorna i havet när Solens UV-strålar steker och smeker ens ansikte! För att inte snacka om att sitta aspackad på Griscampingen eller en konsert på Sweden Rock Festival! Rödbränd som en kräfta!

När jag fikar eller tar en öl på en uteservering med mina vänner får jag ofta problem! De jävla mesarna vill sitta i skuggan! Hu! När jag var på tjurfäktning i Spanien satt jag på solplats! Både billigare och skitskönt! Spanjackerna tål heller inte lite sol, inte ens i allra södraste Marbella! När jag satt och åt på en uteservering tvingade de i praktiken in mig från solen! Dock var det tacksamt att de satte in min flarra vino blanco i kylen! :-p

På en föreläsning igår lyste en liten liten strimma sol in genom fönstet! Jag laaaapade verkligen i mig!

Jag får direkta kickar av solsken! Lyckorus! Jag vet inte vilket naturligt uppåttjack det aktiverar, men något är det! Ljuvligt! J´aime le solei!

Detta halvåret går jag miste om allt detta! Det är vidrigt! Men jag haver förtröstan! Mamma Sol kan man alltid lita på! Synd att kärringen ska fly landet och lyxa sig i Södern halva året bara!

Nu har jag t.o.m. vetenskapen på min sida! Vetenskapen är lynnig och kan användas till allt! Nu ger jag den i alla fall rätt! Den ger nämligen mig rätt! Och Moder Sol!

SanningenOmSolen!




Obs! Att jag hellre lyssnar på vintrig black metal än solig AOR är en annan femma! ;-9

Inga kommentarer: