torsdag 26 november 2009

Så tuktas en energitjuv

Ni vet energitjuvar? Klart ni vet! LaVey tillägnar "psykiska vampyrer" ett helt kapitel i "The Satanic Bible". Alla som hamnar i flummiga arbetsmarknadsåtgärder som jag eller läser New Age-inspirerade feel-good-grejer hör om dem: energitjuvarna!

Vi i vårt "projekt för personligt marknadsförande" fick av vår "coach" som i sin tur fick veta det genom en föreläsning veta att: det finns inga energitjuvar!!! OMFG!

Man kan ju bara strunta i att lyssna på dem! Aaaah! Så sant! Tänka positivt!

Jag håller med! Jag håller med! Allt håller holistiskt ihop och dess kausaliteter kallas karma, kamrat! Baaad karma is no good karma, brotha!!!

Energitjyvar/psykiska vampyrer är nimma! När man gör av med packet på ett bra sätt tillgodoser man många behov och aktiverar ansenliga lyckohormoner! Man befriar tankarna och känslorna från ett jävligt störande och utsugande element! Man befriar sig från utpressning och tacksamhetsskuld! Dessutom gör man det medelst den absolut bästa metod man kan finna! Ty vad är det värsta en människa kan utsättas för? I synnerhet en blodsugande och uppmärksamhetskrävande? Jo: ........... att begravas levande!!!!!

Glöm bort de påfrestande idioterna! Ignorera dem! Låt packet sprattla i sin lilla ensamma instängda låda tills de dör!!!!

Men så ser det inte riktigt ut inom indoktrineringen hos oss som går långtidsarbetslösa. Där gör de det hela enkelt för sig på ett direkt äckligt enkelt sätt: de som kritiserar mig som propagandist och/för ledare och enväldig chef kan jag kapa väck! Rensa ut! Ty de tillhör de 10% av "tåget" som alltid ska gnälla! Och som infekterar medpassagerarnas tänkande och hindrar mig att obekymrat tuff-tuffa mig framåt! Tough guys don´t dance!

**********************************************************

Det finns två saker jag skarpt ska rätta till såsom bloggens enväldige och etterdrypande skarprättare:

* Karma funkar! Tänker man positivt och optimistiskt har man allt att vinna! Ta tillvara på alla chanser, kontakter, flirtar, vänskapsförbindelser, kollegialt skit... man uppnår inte lycka, framgång och jobb genom varken Arbetsförmedlingen, Folkuniversitetet eller nån annan anordnare! Men ta till vara på allt! Som man gör när man vill ha tjej, kille, hus, bil eller vad som helst!

* Negativa tankar får det att koka och fräsa i magsäcken och sinnet! Men handlar det om positiv kritik som kan vända på den sönderbrända steken och framkalla en delikatess så handlar det inte om energitjyveri! Tvärtom! Positivitetsfrämjande! Och de som försöker förbittra ens sinne mot sånt ska bestraffas med det straff som är mest rättfärdigt och ändamålsfrämjande: levande begravning!!!!!

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Naturligtvis funkar karma. Karma bara... är.

Och energitjuvarna... får man sticka dem lite med nålar strax innan levandebegravningen..? ;)))

Caligula sa...

"Komikern" vi hade idag sa på slutet: "allting är liksom bara en enhet, på nåt konstigt sätt"! Jag tycker inte alls att det är konstigt utan bara självklart! På de ställen jag varit på och undervisat tror jag att jag är en av de som fattat det mest. Istället är jag arbetslös. Och får höra som en "nyhet" för en arbetslös idiot att det är så... Det känns frustrerande...

... och då börjar man undra om man själv är en energitjuv?

Tänkte faktiskt skriva nåt om att "påla" vampyrerna, men glömde det! Du är en tankeläsare, Magdalena! Bättre än energivampyr! Kram! :-p