fredag 13 november 2009

Roll over Ludwig van


Idag var jag på en anställningsintervju! Tror faktiskt att jag fick jobbet! Fast det var förstås bara på lek... Vi hade mitt hatämne, rollspel, på Folkuniversitetet och turades om att vara arbetssökande, arbetsgivare och observatör. Nåja, jag ska inte klaga. Söka jobb-tips kan man inte få för många av (har bara varit exakt en månad på det stället nu). Och jag är intresserad av beteendevetenskap vilket det blir mycket praktiskt av. Dessutom är det kul rent socialt att träffa lite folk och snacka skit.

***

Efteråt gick jag till banken och satte in 50 öre. För att kunna gå till Willys och köpa två paket smala korvar för 5 kronor stycket. Skinnfria och säkert riktigt smaklösa. Jag får steka dem riktigt hårt. Mos har jag hemma så det blir två räddade middagar. När jag pantat har jag 11,50 att leva på i exakt två veckor. Spaghetti, fiskpinnar eller knäckebröd? Det är den spännande frågan!

***

Kollade nyss på "A Clockwork Orange". Ett av filmhistoriens stora mästerverk. Dock bara Malcolm McDowells näst bästa film. Visst är den söt och man blir glad av den! En riktig feelgood-film! Och visst är det en och annan tutte och lite adrenalinutbrott! Men det är lite väl lite orgiesex och ultravåld om man jämför med den bästa filmen (gissa vilken?)! Dock bättre musik! Roll over Ludwig van!!!!!

***

Nu ska jag till Indien och hälsa på Buddha! Genom Hermann Hesses "Siddharta"!

2 kommentarer:

Anna sa...

Om du har råd med ett glas mjölk o lite kajal + lösögonfransar så kan du ju alltid leka Clockwork i din egen lilla lya... ;)
Annars kan du ju alltid få låna lite ur min sminklåda! :P

Köpte f ö "A Clockwork Orgy" för ett antal år sedan...men det visade sig dessvärre vara Bolibompa-versionen (= alla snuskscener var censurerade...!):=

Borde ha fattat att England var fel land att införskaffa den i...
Bloody puritans! :=

Caligula sa...

Hahaha! Jag var på en nyårsmaskerad för ett par år sen och var synthare. Blev lite sminkad. Jag hade mascara kvar när jag åkte hem dan efter och trivdes faktiskt lite i det... :-P

"A Clockwork Orgy" var ett klockrent (sick!) namn! En polare berättade, appropå Malcolms bästa film, att han sett "Caligula" på bio i Paris när den kom. En klippt version. Den kan fan inte ha varit längre än reklamfilmerna... ;-p

No sex please, we´re english! Drottningens skenheliga land! Under den viktorianska eran täckte man för benen även på bord och stolar. Men jävlar vad det fanns bordeller och fnask i East End... ;-D