fredag 13 november 2009

Oi oi oi! Så här ska musik låta!



Oi oi oi, alltså! Satan vilket bra blandband! Fick det av samma kille som jag nämnde i en tidigare blogg! Och inte heller detta har jag lyssnat på sen början av 90-talet! En massa The Exploited från "Punk´s not dead"! The Ejected, Blitz, The Last Resort, Peter & The Test Tube Babies, The Business... mycket från samlingsskivan "Carry on oi!" En skiva jag bara MÅSTE skaffa! Helst sno hem på nätet! "Vi köper aldrig vi stjäl, med hjärnan i behåll!"

Ebba ja... jag får väl hålla med min käre bror när vi diskuterade den svenska punken på Facebook nyss: "Ebba var först, störst och starkast". Men jag tycker att de var bäst när de blev pop... KSMB och Stockholms Negrer toppar (innan de också blev pop). Men Asta Kask är äckligt underskattade! Och de förgyller halva kassetten! Med sin fruktansvärda ljudkvalitet (kassetten, inte Asta)!

Men oi oi oi oi oi! Jag är på riktigt jävla punk- och skinheadhumör!!!! Bara en stor jävla sejdel skummande öl att dansa pogo med som saknas! Mina Doc Martens vill jag spara eftersom jag får skavsår så blodet rinner av dem! Och jag vill varken ha blod på insidan eller utsidan av dem! Stålhättorna är till för att sparka sönder frusna snödrivor med! Och tänka på nåt kul!

Här har ni lite att njuta av i helgen!!!!

I am gonna screw the ass of you!!!!!

Förortsrebeller


Transvestit


DjungelKungen


Klasskänsla


SpanskOiÄrUnderskattad


KnullaSPG!

Inga kommentarer: