torsdag 5 november 2009

M artins Gryning - Tusen bloggar har gått


M som i Martin!!!

M som i Moderat... nää, där går gränsen!

M som i Mille! Sångaren i Kreator och Tusen på det heliga romerska språket!

Mille diavolo! Nu har jag sjukt nog redan hunnit upp i tusen mer eller mindre meningsfulla bloggar! Undrar om Agneta och Magdalena trodde det när de inledde mig i denna last? Själv skulle jag bli smått chockad ("blogga är så 2006", hoho)! Dessutom är min blogg snart uppe i tusen besökare, trots att det bara var ett par veckor sen jag skaffade räknare!

Men nu är det jubileum och mina bloggar sjunger "Vi äro tusenden" i mitt eget lilla tältprojekt!

Jag dricker kaffe och mumsar på Digestive-kex med chokladfyllning! Detta som efterrätt efter pepparbiff (hittade på Willys för halva priset samma dag som jag hade det som exempel på "lyxmat" i en diskussion) med vitlöksmör och pommes! I soffan till "Che - argentinaren" på DVD!

Vardagsmys är revolutionärt! En Revolution mot Despoten som säger att man inte får ha det mysigt en vardagskväll! En sann Revolution startar inifrån! I magsäcken mitt i veckan! Då blir man stark och fri och kan aldrig besegras! Dessutom kan det väl inte bli mer argentinskt än nötbiff?! Mmm... ;-9

Hasta la Vardagsmys siempre!!!!!!

6 kommentarer:

Stefan Kress sa...

Får be att få gratulera till jubileumet herr Lund. Din blogg är den bästa som finns!!! Vi äro tusenden!! Hurra hurra hurra hurra!!!!

Caligula sa...

Tackor och bockar, högt ärade herr Kress! Får be att tacka ytterligare för Digestive-kexen från Sadistklubbens senaste sammanträde! ;-9

Ord som dina värmer verkligen i själ och inälvor denna mörka ruggiga årstid, compañero! :-)

dyermaker sa...

Att det skulle bli en kvalitetsblogg visste jag ju naturligtvis. Men att den skulle bli bra och att du skulle vara produktiv - det var jag kanske något mindre tvärsäker på. ;)

Caligula sa...

Tackor och bockar, högt ärade Dajjan! Kan bara säga detsamma om din blogg som klart ingår i mina dagliga rutiner! ;-D

Jag undrar dock om jag inte är FÖR produktiv ibland! Att folk inte pallar läsa, haha! :-P

broder Daniel sa...

Det är den enda blogg jag anser vara värd att läsa! Den har, liksom Dr Hansen, allt.

Caligula sa...

broder Daniel: Nu blev jag riktigt rörd! Störst av alla mördare är Mads Skjern!