onsdag 11 november 2009

Hårdrock, vänsterpolitik och Mumintroll

Registrerade mig på Bloggpanelen för ett dygn sen. Och efter typ ett dygn har det börjat funka. Så nu kan jag vara hur uppmärksamhetskåt som helst och syns på Aftonbladet och allt. Från början var det meningen att ha en diskret blogg för mig själv och ett par till, men det sket ju sig. Jag googlade på "Caligulas" idag och min blogg dök upp allra överst, muahahahaha! (Inte mer än rättvist iofs eftersom jag är en reinkarnation av kejsar Caligula!)

På denna samlingsplats för hundratusentals bloggbusters fick jag kort beskriva min blogg. Och vad skulle jag skriva? Det är ju bara en personlig blogg (om man nu kan kalla mig personlig) om det som rör sig i min skalle just när pekfingrarna bombarderar tangentbordet som felriktade missiler. Men jag valde att försöka beskriva den med tre ord. Dessa blev:

Hårdrock, vänsterpolitik och Mumintroll! Det är tre trevliga grejer! Det tycker kanske inte ni? Men det tycker jag! Och det är min blogg! Haha!


/\ /\ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \ / \


När jag kollade min bloggräknare nyss stod den på 1968! Och det är väl ett ganska passande årtal för min blogg?

Det var nämligen då Tove Jansson gav ut den fantastiska, spännande och humoristiska "Farlig midsommar"! Som jag alldeles nyss blev klar med! :-)

Inga kommentarer: