tisdag 17 november 2009

Avslöjar en älsklingsblogg

Detta har jag funderat mycket över. Inte minst de senaste dagarna. Och tänkt skriva något om det. Men nu slipper jag. Jag länkar till min väninnas högst läsvärda blogg istället. Den innehåller både tänkvärda tankar och länkar. Och personer som verkligen vet i vardagen vad det handlar om. Och så sist men inte minst en perfekt passande bildillustration av en av mina älsklingsserieskapare. Dessutom mer sansat bloggat än när jag tar upp denna typen av ämnen. Jag har en tendens att skriva i affekt när jag är arg över sånt här.... ;-)

DyerBGoode!


Jag slåss, sparkas, skallas, rivs och bits för vissa universella värden. För rättigheter för kvinnor, barn, män, anställda, sexuellt avvikande.... Och dessa rättigheter får aldrig kränkas. Att förtrycka och diskriminera med motiveringen att man själv är förtryckt och diskriminerad ser jag som höjden av ynklighet och ovärdighet. Detta har inte med religioner att göra. Eller ens kulturer. Det handlar enbart om människosyn.

Amen

3 kommentarer:

dyermaker sa...

Cal, Cal, Cal... Det är faktiskt du som skriver stringent, vasst och engagerande! Göm icke ditt ljus under ena skäppo!

Men... tacktacktack i alla fall, för de värmande orden!

*puss*

dyermaker sa...

... och JA!... Det handlar om människosyn - och inte mycket annat!

Caligula sa...

Sätter det ej under skäppan - nej! Det är gay! Min eld är den största!!! ;-p