fredag 2 oktober 2009

Tur, myndigheter och svinalängor

Enligt en test på Facebook skulle jag ha "100% tur" idag! Passar mig; innebär ju 0% skicklighet, hehe! Och jag hittade faktiskt en 50-öring! Från 2009! Blänkande fin! Och på Domus hittade jag en rökt björnkorv för 30 spänn! Den köpte jag och ska bjuda mamsen och hennes gubbe på i helgen! Har aldrig smakat björnkorv! Undrar om det är halal-Baloo, hoho?! Fast det är 50% vildsvin, så det är det nog inte. Men för en viking som jag ska det bli spännande att sätta tänderna i!

Har varit en massa med myndigheter idag. Varit på möte med min handläggare på Arbetsför... ja, de där. Fast nu gjorde hon slut. Imorgon ska jag på ett annat möte och byta anordnare av Jobb- och utvecklingsgarantin. Fem stycken eller nåt att välja bland. Leve valfriheten. Folkuniversitetet lät faktiskt inte helt otrevligt. Jag har ringt till F-kassan, a-kassan och facket idag. Jag ska ha tvåtusen till retroaktivt av Försäkringskassan när det blitt lite mer avkrånglat. "Kanske redan på månda´...." ... men det beror helt och hållet på morgondagens byråkrati. Igår och idag har jag haft telefonkontakt med sjukhuset om nya recept. Det ska ta en vecka att få, ganska sanslöst ändå. Jag har kanske underskattat den svenska byråkratin trots allt...

Grillad kyckling, pommes och en himla massa grillkrydda ikväll! Mumma! Och "Svinalängorna" som talbok. Mycket trevlig läsning/lyssning! Nu ska jag lägga mig i sängen och mysa med Richard Dawkins! Dock i pappersform!

Inga kommentarer: