lördag 3 oktober 2009

Spik i foten!

Testade morsans spikmatta nyss. En äkta yaktri-matta (kanske rent av tillverkad av indiska barnarbetare?). Att först gå på den kittlade gött i hålfötterna! Vad ska jag säga efter några minuter på rygg? Känns i ryggen som att jag däckat på mage i solen på Sweden Rock! Inte alls skönt! Det som var skönt var att ligga på golvet med en bortsett från taggarna skön matta. Men piggar blir jag inte pigg av. Inte avslappnad heller. Tacka vet jag en riktigt lång avslappningsövning efter en timmes fysisk yoga. Eller när jag varit ute och kutat på fältet. Jag har inga problem att somna. Eller att slappna/stressa av. Jag kan tänka mig att spikmatta kan vara ett bra sätt att meditera eftersom man minst sagt behåller koncentrationen och inte somnar iväg. Men det här tänker jag inte ge mig in på. Ett vanligt liggunderlag på golvet är utmärkt. I en säng ska definitivt inte spikmattan. I synnerhet inte i syrrans gamla dubbelsäng med uppblåsbara madrasser jag ska sova i inatt. Där brukar jag kunna sova över tio timmar oavbrutet. Mjuuukt! Goooott! Och en massa kuddar att krama! Kuddar är mjuka - spikar är hårda! Krama ger karma! Fuck ir! Kramaste!

1 kommentar:

Caligula sa...

Yantra-matta heter det kanske .... jag är i alla fall inte Itmahoa självplågarrreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!