lördag 31 oktober 2009

Sharia och sånt trams igen...

... ska jag ge er en lektion i Samhällskunskap och Historia vill jag fan ha betalt! Jag är fattig eftersom jag inte får chansen att undervisa i detta! ;-)

Men; basic: Svea Rikes lagar stiftas genom Sveriges Riksdag som utnämns genom fria och demokratiska val vart fjärde år! Grejer som religiös lagstiftning får självfallet inte försekomma utanför detta!

Det är naturligt att man blir taggvändande om man byter miljö, i synnerhet om man blir diskriminerad! Men historiskt, som jag påpekat tidigare, är "religion" och "traditioner" nåt som hör privatlivet till och inte lagstiftningen! Om man mördar en familjemedlem har det inte med "heder" att göra varthän man än bor utan med mord! Detta handlar om universella värden som vi måste kämpa oss till! Det är inte rätt att pissa på svagare någonstans!



Huvudfrågan för mig är att vi måste föra en kulturkamp om värderingar som direkt påverkar vår lagstiftning! Kringgår man lagstiftning om barnmisshandel ska man straffas! Kringgår man lagstiftning om kvinnofrid (som är en Birger Jarlsk lagstiftning från 1200-talet som borde gälla för alla) ska man straffas! Kringgår man Lagen om arbetsskydd (LAS) ska man straffas!


Men muslimerna då? Du säger ju inte ett skit om dem? Ska de få göra vad de vill?

Gör jag inte? Säger jag inte? De ingår i samma gemenskap som mig och har samma rättigheter och skyldigheter! På exakt samma premisser!

Inga kommentarer: