tisdag 13 oktober 2009

Martins måndag

En riktigt trevlig start på veckan får jag säga! Det började med introduktion på Folkuniveritetet. Som blev lite lustig. En man kom fram till mig och frågade om jag hette Martin. Vilket jag ju gjorde. Så jag fick komma med och köra ett kartläggningssamtal. Killen var stå upp-komiker och var dessutom med i tre musikaler, bl.a. "Cabaret" i Hässleholm som jag supergärna vill se. Det mest komiska tyckte jag var att han tog fel på Martin. Därmed slapp jag det mesta av ett antagligen småtrist introduktionsmöte. Och slapp dessutom kartläggningen på eftermiddan. Imorgon är det nåt slags företagsmöte klockan 10. Onsdagar är "hemmastudier" så jag behöver inte åka hem i ottan efter Over The Rainbow. Det ska bli skönt med lite struktur på veckorna ändå! Ingen tjej att sukta efter tyvärr...


När jag kollade mitt konto fick jag en chock: jag hade en tia på banken och det är två veckor tills jag får pengar igen. Jag hade hyfsat med käk hemma men behövde pasta, margarin, potatismos o.s.v. Overkligt nog träffade jag näst yngsta syrran och hennes familj på stan och fick låna en 50-lapp. Snacka om änglavakt! Femåriga tösen fick syn på en löpsedel med en stor mage och höll på att garva ihjäl sig. Så jävla söt unge!


Jag sprang på en gammal bekant som jag umgicks en hel del med på 90-talet. Hisnande vad tiden går; hans lillgrabb är 20 nu och lillbrorsan som jag minns som en tvååring går på gymnasiet i stan. Själv hade det hänt lite i hans liv sen det begav sig förra årtusendet. Det känns som att det bara är mitt liv som står stilla. Fast ändå. Jag har hunnit skola om mig. Och bli arbetslös...


Väl hemma hade jag fått ett paket i brevlådan! Brorsan hade gjort en DVD-skiva till mig med en jävla massa musik! 47 artister, vissa med hela sin diskografi! 4,37 GB eller nåt sånt; allt från funeral doom till svensk punk och Suede. Där har man minst sagt att bita i, samtidigt som jag ju har en lika stor skiva till med bra musik jag fått av en musikalisk själsfrände nyligen!


Tack, kära broder och kära syster! Ich liebe euch!


Det blev lite arombastu och bubbelbad ikväll. Aftonen slutade med att jag fick Rammsteins nya Meisterwerk! Som ju har en egen blogg! Och att jag kollade en halvtimme till på den fantastiska israeliska tecknade filmen "Waltz with Bashir"! Nu måste jag lägga mig! Har ju schemalagd dag imorgon! Där det viktigaste är middag hos min väninna i Lund och Over The Rainbow i Malmö! ;-D

2 kommentarer:

Per-Ola sa...

Att skola om sig och bli arbetslös är inte det sämsta. Du är i gott sällskap! ;-)

Caligula sa...

Hell Yeah! ;-D \m/

Ses på Folkuniversitetet!