måndag 12 oktober 2009

Liebe ist für alle da?


Jaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rammsteins nya är lika bra och stark som jag väntade mig! Inget band kan som dessa varva vacker tysk romantik med bombastiska tyska bombanfall! DIE KREATUR MUSS STERBEN!!!! Jaaaa!!!! WILLKOMMEN IN DUNKELHEIT!!!!! Jaaaa!!!!

Vid första lyssningen blir jag mest till mig av metaldängan "Waidmanns heil", synthpopiga "Haifisch", knytnäven "B********", fagra "Frühling in Paris", mördaren "Wiener Blut", den beryktade härliga "Pussy" som alla inskränkta metal-nördar sågat, titelspåret och "Mehr". Oj, det var en hel del det ja! Först tyckte jag att "Rammlied" var lite meningslös och tjatig upprepning av sig själva (inte bara bandnamnet), men det är främst refrängen. Syntharna är alldeles, alldeles WUNDERBAHR! Växlingarna mellan tunga riff och sköna synthar i "Ich tu dich weh" är mästerliga!

Denna plattan ska in i walkman-mobilen direkt!

ICH BRAUCHE MEHR!!!!! VIEL MEHR!!!!!!

6 kommentarer:

dyermaker sa...

Måste verkligen kolla in den! Har helt enkelt inte hunnit... =/

Caligula sa...

Den släpps inte officiellt på en vecka än så det är ingen stress. ;-)

broder Daniel sa...

vad du får tag på skivor tidigt hela tiden, Martin! :)

Caesar sa...

han har en langare :P

Caligula sa...

Hehe! ;-P

Caligula sa...

Kan andra få promo och skriva recensioner kan väl jag få tjyvgods och skriva bloggar...jag tar inte ens betalt för att höja dem till skyarna! ;-)