tisdag 20 oktober 2009

I vilken jag hyllar Jan Björklund och Sverigedemokraterna!

Debatten om Sverigedemokraterna och de "hotande" muslimerna och saracenerna rullar på. Ett kroniskt gäspande som hållit på sen skapandet av Ny Demokrati. Jag kan tycka att SD trots allt fyller en viktig funktion: de skapar debatt som leder till debattsvar och att vettiga argument och "sanningar" om invandrare/muslimer (som är raka motsatsen till SD:s myter) kommer fram. Det blir inte bara inskränkt och fördomsfullt köksbords/fikabordsgnäll.

Lite-mera-så-ja



Mustafa Can skriver bra som fan (som vanligt):

Can-not-say-it-better



Man kan själv börja önska sig ett nytt folk när man ser ställningarna i AB:s "Dagens fråga" (där pöbel och pack fritt får klicka vad de tycker): "Vilken regering skulle du vilja se om SD blev vågmästare?"

Alliansen (minoritet) (29.4 %)
De rödgröna (minoritet) (15.7 %)
Alliansen+MP (15.0 %)
S+MP+FP+C (8.7 %)
S+M (10.3 %)
Samlingsregering (alla utom SD) (20.8 %)

Samlingsregering för att slippa SD? Herreallah.... Det handlar ju inte om Hitlertyskland och SS nu utan barnbarnsbarnen SD som inte ens kan läsa Astrid Lindgren innantill!

Nåja, jag håller på med Stefan Einhorns nya "Vägar till visdom" nu och får hålla med om att det är härligt att kunna vara lite mindre fanatisk och enögd (dock enhörnad!) ibland. För att försöka bli lika vis som en senildement vitskäggig asiat i en Hollywood-film skriver jag: Go, Janne Björklund! Jag håller med dig! Förstatliga skitet och förvandla det till guld! Här är jag som en sverigedemokrat: totalt befriad från ironi!

Go-Janne!



88,4% klickar för att skolan åter ska bli statlig! Jag trivs nog ganska bra med "mitt" svenska folk ändå!

6 kommentarer:

Per-Ola sa...

http://www.aftonbladet.se/kultur/article5986346.ab

Caligula sa...

Haha, jag läste den och tänkte länka! Men trottar är så snabba med sånt ändå! ;-D

Per-Ola sa...

Yäp, intern-mailinglistan går varm just nu och alla kanaler för att sprida nyheten används! Trottar är driftigare än trötta marxist-leninister... :D

Caligula sa...

"Trottar" låter som ett folkslag i Tolkiens värld! Ska bli intressant att studera er ideologi! Ska vi slå följe till ABF imorgon? Jag hittar inte i Hässlehåla och är dessutom rädd för...såna där! ;-)

Per-Ola sa...

Jag tar buss och är i Hässlehåla klockan 18:10. Vi börjar 19:00 så kolla när du kommer till centralen där så möter jag upp dig så slår vi följe dit. Eller sätter oss på biblioteket lite och snackar.

Caligula sa...

Låter bra, Per-Ola! :-)