tisdag 15 september 2009

Trevlig tvättisdag / Dagens Dagon-dopp



Idag har jag känt mig lite duktig. Jag har tvättat tre maskiner tvätt. Jag har diskat en massa. Och jag har även dammat en massa eftersom jag fick oväntat besök (jag SKA städa rejält i veckan!). Ett par f.d. elever som är mina musikaliska fränder ville komma och hälsa på. Jag fick en blandskiva med en massa spännande musik, mest metal men även lite svensk punk (Strebers och Asta Kask). Doom, goth, death etc. från coola metal-länder som Ryssland, Italien och Ungern (vill jag minnas?). Mycket pompa, fioler, sköna kvinnoröster, mangel, mörker och atmosfär. Sånt uppskattas! Själv mörbultade jag dem i soffan med starkt kaffe och inte minst "Ghost trail" från Cult of Lunas London-live-DVD! Att Isole gick hem är lika glädjande som väntat!

Det har varit väder att sitta barbröstad ute och käka frukost och lunch igen. Stå på dig, Sommar! På badet blev det arombastu och bad i bassängen + bubbelpoolen. Hade käkat för mycket för att simma. Men bara att vistas i elementet vatten är underbart. Det kändes extra speciellt eftersom jag tittade på filmen "Dagon" natten till idag, byggd på HP Lovecrafts vattenvarelsemytologi. Jag vill också bli bortförd av en underskön sjöjungfru och plaska omkring med henne på djupet i eviga tider! Men men, vanliga tjejer utan fiskstjärtar har ju även de sina fröjdefulla fördelar... ;-)

We shall dive down through black abysses.... and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever

Inga kommentarer: