måndag 21 september 2009

Ljummen sensommarkväll med Isis


Ikväll var det inte så bitande kallt ute. Det var inte så klart på dagen heller utan ganska dimmigt. Därmed blev även kvällen ljummen och skön. Jag gick ner till sjön vid näset, lyste mig fram med mobilen genom skogsdungen och la mig på bänken på bryggan en stund och beskådade stjärnhimlen. Eller bara slöt ögonen.

Under tiden lyssnade jag på Isis nya "Wavering radiant". Och den musiken passade verkligen för ändamålet. Suggestiv, vacker (vågar man säga melodisk?) postmetall som verkligen fångar sinnena. Det ska bli underbart att se dem på KB i november. Men frågan är om de inte passar bäst mörka, stjärnklara nätter när det börjar höstas? Deras inspelningar bör definitivt göra det.

(Detta är sagt innan den lilla filtjyv jag är ens hade sett omslaget ovan.......!)

Inga kommentarer: