lördag 22 augusti 2009

Y_@

Jag har brutit ett av mina strängaste tabun. Jag har .... käkat snigel!!!

Jag besöker min lilla mor och hon ville beställa pizza från Toddez i Olofström. De har en pizza med svarta sniglar som hon brukar propsa på att käka. Jag har vägrat blankt. Men idag sa jag: OK! Jag SKA testa en snigel! Men då kräver jag några glas vin innan! Och det fick jag...!

"Lilla Martin akta dej, akta dej, akta dej..." Alea iacta est! Tärningen och klockan var slagen! Hail the Snail! It´s Snail Time, Duuude! Jag fick en svart sak och delade den på mitten. Jag tog den på gaffeln och stoppade i munnen. Jag tuggade och visade att jag hade klumpen i munnen... Jag kunde inte käka den andra halvan utan morsan fick den tillbaka. FY FAAAN!!! Aldrig mer!!!

Som tur var hade jag själv blivit bjuden på en smarrig Acapulco; min älsklingspizza med oxfilé (hmm... är oxfilé pressat kebabliknande kött?) och taco-attiraljer.

Får muslimer käka skaldjur? Är snigeln ett skaldjur (blötdjur är det ju, liksom jag)? Vi mumsade snigel på kvällen fast före solen gått ner, osolidariska mot de som inledde ramadan idag. En fördel med att inte vara muslim är att man kan ladda upp och skölja ner äckel-päckel-sniglar med vin. Fast .... när man går lös på en pizzarest från kylen långt efter att solen gått ner kan man väl tänka sig lite rama dana ding dong! Dessutom beställde jag och lilla mamsen en sallad som nattamat! Med en massa skaldjur i...!

Allahu akhbar! Sniglar är orena djur, bara så ni vet! Om de frankiska barbarerna inte stoppat det muslimska civilisationståget vid Poitiers år 732 (kristen tideräkning) hade vi sluppit "franska köket" och att käka .... SNIGLAR!!!

Y_@ y_@ y_@ y_@ y_@ <---- they are marching....!!!!!

2 kommentarer:

dyermaker sa...

Åh... sniglar i vitlökssmör som är så smaskigt! Däremot har jag aldrig hört talas om dem som pizzapålägg..? Och svarta? Det får mig att associera till skogssniglar ju... BLEH...

Caligula sa...

Här i Olofström finns de på pizza! Inga lakritsklumpar till skogssniglar lyckligtvis, men de var svarta. Blir kanske såna i pizzaugnen? =P