måndag 3 augusti 2009

Himma igen

Återigen är man hemma efter en helg i Blekinge. Igår tog jag en bypromedad i Olofström till Maxi och köpte nya gympadojor, hittade ett par för 149:-, halva priset på rean. När jag kom hem lekte och plockade jag vinbär med ena syrrans spralliga lintottar till ungar. Sen blev det kinamat. Dessutom mina älsklingsrätter pekingsoppa och anka szechuan! Senare på kvällen blev vi sugna på glass och gick ner i frysen. Där hittade vi en massa bär: hallon, havtorn, körsbär.... plus nyplockade röda och svarta vinbär till det! Glasscoctail som inte gick av för hackor! Dessutom nyttig (kan man bli vitaminförgiftad av havtorn?) och lässsskande! Fick lite hallon och havtorn med hem, mumma! Och glassen var riktig gräddglass med äkta vanilj. Ska köpa ett paket i veckan!

Innan jag åkte hem idag hann jag precis träffa en annan syrra med lite äldre ungar som sommarjobbar i morsans trädgård. Äldsta grabben slet i trädgården, tösen ville bara kramas och kickboxas med mig. Vilket ju också kräver energi!

Nu ska jag skicka en jobbansökan, ta en långpromenad, besöka ett par bibliotek och affärer och försöka komma igång med en "duktig" vecka eller helgens morsgrisiga lyx! Ska bara dopa mig med en kaffe först!

Inga kommentarer: