tisdag 4 augusti 2009

Hallisar i skogen ... grooovy.....!


Yeeeeeah!!!! Funkade ju över förväntan att springa idag! Som vanligt var det sådär kul att kuta på den räta släta grusvägen på fältet, men när jag kom in i skogen och det var kuperad mark kändes det som en riktig joggingslinga. Det var en härlig och häftig känsla att känna att jag verkligen kunde springa. Och kondisen var även den över förväntan. Det är inte bara första gången sen jag kastade kryckorna jag springer ute. Jag undrar fan om jag sprungit ute öht sen förra sommaren? Tänk om det är ett helt år sen? Shame on me, i så fall! Får jag ta igen! Nu ska jag självfallet inte få hybris! Iofs: hybris innebär att mäta sig med gudarna, och eftersom jag redan är en gud så behöver jag ju inte vara rädd för det, hehe!

Jag sprang så klart inte några maror. Jag har inte ens några mardrömmar utan föredrar lopp på 20-25 minuter. Nu sprang jag några minuter i taget. Tills kroppen sa stopp. Och jag hittade några bär att mumsa på. Eller några rovfåglar att titta på. Det var riktigt underbart när jag sprungit mig trött i skogsdungen, kom ut på näset och bara la mig på rygg på en äng i solen och bara mådde bra (läs: natural high). Satte mig upp och tittade på en fjäril på en blomma en stund. Det var fantastiskt mycket fjärilar ute idag. I alla möjliga färger och storlekar, många sorter jag aldrig sett innan (hmm... kan man få LSD-mässiga hallis-trippar av dopaminer och endorfiner?). Naturen är sanslöst vacker just nu. Björnbären har mognat och jag ska nog gå ut och fylla några plastpåsar imorgon. Samtidigt är hösten inte kommen än utan högsommaren är som bäst. Kan ingen frysa sommarvärmen? Orkar inte med seperationsångest från sol och sommar just nu! Fjärilar, blommor, småfåglar, rovfåglar, små grodor, häftiga träd, grön bokskog, sjön... jag mådde som en prins när jag bara lunkade omkring i väldigt sakta mak och kollade efter bär och andra naturgåvor.

När jag kom hem satte jag mig på balkongen med glass, havtorn och hallon. Jag springer ju knappast för att hålla vikten så glassen satt fint. Läste lite Ordfront och lyssnade på Trouble, St Vitus och Fu Manchu. Härligt groovy musik som passade mina fjärilshallisar, haha. Jag fyndade nyttigheter/godsaker på Netto tidigare idag: ett kilo nektariner och ett kilo gröna vindruvor för 12 kronor kilot. Lite hälsosam känner man sig ändå när man springer, promenerar och frossar på en massa frukt och bär! Nu ska jag ta en glass till bara för det! Livet är faktiskt ganska glassigt just nu! =P

Inga kommentarer: