måndag 24 augusti 2009

Hail Halen!

Kära Träningsblogg! Jag är kvar i Olofström tills nu måndag kväll. Passade på att springa Halenrundan. Halen är sjön i Olofström där folk badar och campar på somrarna (ej att förväxla med Halensee i Berlin). Det är naturreservat omkring med en härligt kuperad joggingbana i trolsk bokskog. Jag kände mig lite otränad och pallade bara en runda (syrran springer flera varv). Att springa hem var lättare eftersom det är nerförsbacke hela vägen. Solen sken och det var riktigt härligt att kuta. Sol, frisk luft, grönska, spring i bena .... det som hindrade en från att komma in i ett riktigt tranceliknande meditativt magiskt tillstånd var alla stenar och trädrötter man fick koncentrera sig på hela tiden.

En snabbdusch efteråt och direkt ner till lekplatsen med mina spralliga syskonbarn som springer fortare än jag. Jag har aldrig varit på den "moderna" lekplatsen i Olofström innan men den var riktigt kul. Storgrabben hade brådis hem till mormor efteråt och kutade på. Jag lurade med lilltjejen att kolla på vattenfallet (kraftverket) och att plocka "näsor" från trädet som hängde över. Sen visade jag henne björnbären och lyckades knappt slita henne därifrån. Sen skulle hon tvunget jaga ankorna ner i ån när vi gick hem, muahaha! Storebror ville också ha "näsor" så jag fick ta med honom också. Vi hann några meter, sen kom mamma (nämnda syrra som jag får ha som hare när jag springer) och ville ha hem honom. Skönt för mig!

Japp, springa i skogen och leka med ungar är fan livskvalité! Och att käka en god stek (det ligger nåt sånt och puttrar i pannan på spisen så jag har inte SÅ brådis hem)! ;-9

Inga kommentarer: