fredag 7 augusti 2009

Tack mina väninnor! =)

Får sällan besök eller hälsar på andra. Aber, The Ketchup Song... När jag låg i badkaret, eller snarare nyss var uppstigen men naken och oborstad, plingade det på dörren. Om och om igen. Oj, är det Therese som redan är här, tänkte jag! Men vet hon var jag bor? Det handlar här om min kära väninna från lärarutbildningen och mitt senaste jobb. Vi skulle åka ner till min andra kära väninna Linda utanför (på riktigt bombskyddat avstånd) Åhus. Men det var farsgubben som plingade! Jag fick låna hans Sommarkort till Olofström i helgen och skulle höra av mig ikväll eller imorgon på dan. Nu kom han med en pappkasse med gin, blannevann och ett gäng bier. Jag ville inte vara ogästvänlig och vi hann sitta tio minuter och ta en grogg.

Så typiskt. Jag får nästan aldrig besök. Jag besöker sällan andra. Nu blev det ... las Ketchup... (Jag och lärarskolekollegorna snackade bl.a om att t.ex. jag undervisat i spanska språket utan att behärska detta, men va fan gör man inte i sitt läge? Jag gjorde bättre nytta än de skulle få på en håltimme. Jag lyckades hjälpa med översättningar från spanska till svenska. Jag läxförhörde ett par chicas i grammatik och böjningar. Jag hade en lång och personlig kulturdiskussion med en tjej från ett latinamerikanskt land som cross-over-spann över i kulturella jämförelser med klasskompisarnas erfarenheter i Sydeuropa. Och språkliga likheter och skillnader mellan latinska, slaviska och semitiska språk. Men jag håller med rent fackligt, politica et principuello: ikkje-behöriga lärare skola ej hafva företräde!)

Mina kärlekar Linda och Therese var lika glada, smarta, roliga och underbara som alltid! Och vädret hade knappast kunnat bli bättre! Klarblå himmel och strålande sol! Först fick vi varsin välkomstdrink; jag med starkt och Therese utan! Dock med hallon i båda! Vi skulle få "varsin kycklingmacka". Tja, det lät uppriktigt ganska B. Men var det knappast! Stekta kycklingfiléer på stekt bröd, kall vitlöksbearnaissesås, körsbärstomater... ö.h.t. så underbart proffsigt upplagt att jag och T började allvarligt mena att L skulle ha en framtid som geni inom restaurangbranschen!

Klart vi snackade en massa jobb och lärarutbildningen. Men detta cencureras från denna blogg! Vi träffades på samma sätt förra sommaren, nu var himlen klarblå och underbar! Linda började snacka om Richard Dawkins "Illusionen om Gud" som jag tänkt låna och läsa hur länge som helst! Och fick låna hem den av hennes man! Kommer bokstavligt att bli en kittlande läsning!

L skämtade när vi kom fram om att jag var kär i T; T svarade att jag var kär i båda två! T har rätt på ett sätt som är svårt att förklara. Jag ÄR kär i bägge! På samma sätt som jag är kär i så många av mina kvinnliga bekanta! Bägge är gifta, haha, men va fan! Vill Ni tolka detta som en hyllning till Vänskapen är Ni inte helt ute och skiter! Men låtom er icke begränsas... ;-)

Tack, Linda med familj för en underbar kväll!
Tack, Therese för skjutsen och underbart sällskap!

Ses snart igen!!!! =D