onsdag 5 augusti 2009

Ekologiska bloggen



Se där! Bara jag gick ut så blev det strålande väder och blå himmel! Tänk så mycket sol det kan bli efter så lite regn! Var inte ens blött nånstans ute. Jag får sluta vara så svag i anden i min ekofascistiska övertygelse!

Jag trodde först att jag kunde ha löst problemet med vampyren häromnatten. På samma ställe flög det upp en liten vacker rovfågel, falk eller hök tror jag. Men ändå... Kan man missta en rovfågel för en fladdermus bara 2-3 meter framför nyllet? Även om det var mörkt och disigt? Skumt...

Det blev typ en halv plastpåse björnbär. Det är inte många stora bär man hittar, men när man väl gör det är det som att hitta guldklimpar. Eller kanske snarade opaler, topaser eller nån annan sorts blå ädelsten. De finaste bären hittade jag självfallet långt bak i snåret/diket. Självfallet sträckte jag mig och tog dem ändå. Tänkte att det var perfekta gymnastikövningar (dessutom med ett mål som tråkig träning sällan har).

Regn, sol, hagar, ängar, kor, kalvar, blommor, bin, humlor, fjärilar, björnbär.... och lilla jag! Man kände verkligen att ekobalansen klaffade perfekt! Även om det kör bilar där emellanåt och avgaserna kan lägga sig på bären jag mumsar i mig. Å andra sidan är bilarna nödvändiga för att folk ska kunna sköta området. Annars skulle inte detta underbart skötta kulturlandskap finnas. Det får vara värt lite bly i bären. Värre då med de riktiga miljöbovarna. Dom tål lite bly i nackarna, som Ebba sjöng!

Jasså? Bly i nackarna? Är det inte jag som brukar vara så PK och principiell motståndare till dödsstraff? Jojo, såklart! Men då menar jag DAGENS DÖDSSTRAFF med elektriska stolar, arkebuseringar och annat miljöfarligt. EKOLOGISKT DÖDSSTRAFF har jag ingenting emot! Tvärtom! Återinför de gamla goda rådbråkningarna med stegel och hjul! Bödeln krossar alla benen i kroppen på brottslingen med ett hjul. (Obs! Det måste vara ett biologiskt nedbrytbart trähjul!) Sen sätter han slimegubben som ligger där på hjulet och sätter härligheten på en trästång. Mitt i city. Allom till varnagel. (Vill man vara riktigt tysk kan man stycka kroppen och placera på flera hjul, se bilden.) Kråkorna får krubb. Så blir det ekologiskt och traditionsrikt samtidigt. Som i den gamla hederliga och harmoniska svenska idyll som Sverigedemokraterna vill återinföra. Min röst faller från dem ändå. De är så fula och slemmiga. Äckligt kristliga och värdekonservativa. Dessutom är invandrartjejer så jävla snygga. Vackra och sköna såsom ett påfågelsöga på en purpurröd blomma som jag ser så ofta i dikeskanterna på mina promenader (se bilden).

Men nu är jag hungrig som fan efter några timmar i naturen! Nu blir det käk! Efterrätt saknas inte! Jag har björnbär så det räcker till många glassbägare! =P

Inga kommentarer: