lördag 29 augusti 2009

Doomdera - Candlemass Guld 3,5

Fick pengar idag, jippi! Inte över existensminimum denna månaden heller; en permanentad massarbetslöshet på socialbidragsgränsen är borgarnas utsökta utnötningstaktik... och en oväntad fyrsiffrig räkning låg och log skadeglatt åt mig från hallgolvet när jag kom hem...

Nåvälan, skam den som ger upp sin värdighet! Jag småfestar lite på Norrlands Guld 3,5; billigaste halvgoda fulölen från Kvantum. "Ramlösadan" svek jag såsom fransoserna svek trikoloren under Vichy-regimen. Och jag skulle svika värdigheten om jag inte tog ett par bier när jag grillade på campingen i veckan. Heder & Ära står över allt!

Jag köpte dock en biljett till Candlemass! Med Trouble och Angel Witch som icke otrevlig bonus! Blir en tung kväll på KB i Malmö! Första gången jag såg dem där var med Destruction, och det var coolt att se Messiah sjunga duett med armen om Schmier! Andra gången på KB var första gången jag såg dem med Rob Lowe på sång och jag blev verkligen impad av hans sångförmåga! Där Messiah tar i ända från tårna, via den rejäla diafragman och ut i de små spretande fingrarna står Lowe rakt upp, vränger ut ögonvitorna och bara ... DOOMDERAR!!!!

Plånboken känns dock som om en supersized Messiah doomdansat sönder den...

Inga kommentarer: