lördag 15 augusti 2009

Dagens sinne: luktsinnet

Shit! Sitter och dricker kaffe och rostar bröd med brysselkotlett (annars finns det gott om sittfläsk i Bryssel). Så läste jag en intressant blogg som länkade till en annan blogg som jag bara måste svara på. Och i min tur länka till er:

http://welldyermaker.blogspot.com/2009/08/i-vilken-var-hjaltinna-ger-er-en-dikt.html

Så luktar det bränt från köket och jag får rusa och rädda det som räddas kan. Svart kaffe och svart bröd, det är käk för hårdingar som jag!

Man ska verkligen inte förakta luktsinnet. Även om det på oss människor är löjeväckande underutvecklat jämfört med djuren. Men det är nog bara skönt. Alla dofter är ju inte så angenäma... Hoppar duschen idag. Känner mig fräsch ändå. Och feromonerna måste ges utrymme att tränga fram i damernas undermedvetna och få dem att löpa. Vi är ju tyvärr (eller, ja) inte så som hundar av naturen att vi går fram och nosar tänkvärda partners i skrevet.

Har lyssnat en massa på Miss Li idag och är fan rädd för att se henne ikväll! Lär bli störtförälskad på blodigt allvar! Nu lyssnar jag på Stefan Sundströms nya "Royal Straight Flush" med Bongo Brains. Störtcool funkig rock på engelska. Påminner ofta om en blandning av Rolling Stones och Aerosmith! Lär bli en angenäm musikalisk afton i Malmö ikväll! Om en halvtimme bär det av! Ska bara dricka mer starkt svart kaffe! Och skita: en doft som kan hindra vem som helst från att bli koprofag (= bajsätare)! Länge leve luktsinnet!!!!

Inga kommentarer: