torsdag 30 juli 2009

PK

När man var liten fick man ofta frågan i skolan eller på lekis: "Är du PK?" Eftersom man inte visste vad det betydde svarade man defensivt "nä". Med följdrepliken: "Jasså? Är du inte påklädd?!" Hehe! Såg inte den frågande om man hade kläder på sig eller inte? Svarade man "ja" var man "privatknullare". Ett skumt ord vars innebörd, onanist, man inte förstod förrän långt upp i mannaålder.

Men idag innebär PK politiskt korrekt. Det är ett favvo-uttryck hos nazisterna. Är man inte rasist är man "politiskt korrekt". Sheisse, va tuffa nazzarna är asså! Att de vågar?! Idag är det ju just politiskt korrekt att "ställa krav på invandrare". Kolla på Folkpartiet och deras Tommy & Annika-kader. Man är inte mindre mesig för att man är en radikal mes.

Vad innebär det mer att vara PK idag? Att motsäga sig dödsstraff? Att inte vara drogliberal? Att vara feminist? Att inte vara homofob? Jag försöker inte vara "duktig". Jag vill trö (<---- skånska) på ömma tår. Jag vill vara konservativ/reaktionär när det handlar om saker jag gillar. Framåtskridande är inget självändamål. Jag vill stöta dolkar i samhällskroppen så att blodet sprutar rött. Jag vill inte gulla. Däremot respektera. Är det att vara PK så får jag väl vara det. Heja PKK! Nazi punks -fuck off!!!!

Inga kommentarer: