måndag 6 juli 2009

Njalla Njalla!

Nu har jag bunkrat upp inför några dagar uppe i Lappmarkerna! Zap me to Sappmi! Nu ligger kanske Bollnäs inte riktigt så långt upp utan bara en bit norr om El Etocolmo, men för en slättskåning gör det det. Så det är kanske inte så farligt att jag inte hittade renmjukost på Domus. Blev viltmjukost istället. Och inte tunnbrödsmärket Njalla utan Sarek. Och ett par burkar ravioli. Jag har alltid, under hela mitt festivalliv, sett ner på fjortisar som käkar kall ravioli ur burk (för att inte snacka om mänskliga skrattmåsar som käkar vita bönor på samma sätt). Men... i veckan får det bli så. Alternativet är att inte ha råd med öl... Äh, jag får göra som alla andra: skylla på Finanskrisen! Och jag får hoppas att det inte kryllar av fjällrävar på campingen som käkar upp maten!

Det har ordnat sig med tältplats också! Och jag ska köpa ett par flak öl av en av tjejerna jag åker upp med! Det kommer att regna och vara kuling säger meteorologen... 13 grader medan det är 23 i El Etocolmo och ännu varmare himma på Slätten... Men det ska bli riktigt jävla kul ändå! På SRF var jag beredd på extremvärmen man är så bortskämd med. Nu är jag beredd på det värsta. Kan bara bli bättre m.a.o.!

Bandmässigt är det mycket najsigt att se fram emot! Som det skamligt okända doom metal-bandet Isole; ett måste för alla som älskar släpig Candlemass eller Solitude Aeternus! Chickenfoot lär tyvärr ställa in p.g.a. trummisens skada. Kan man drömma om ett ersättningsband i samma prisklass? Haha, tror knappast det. Huvudsaken är att de inte gör som SRF skulle gjort: sätter in Bonafide! ;-´)

Inga kommentarer: