fredag 17 juli 2009

Blommor & bin


Så har den andra dagen förflutit i mitt nya liv, det kryckfria. Vad har jag då hittat på då? Tja, jag har vädrat en massa tvärdrag härhemma och luftat lägenheten. Medan jag druckit en massa kaffe och lyssnat på Candlemass nya mästerverk "Death Magic Doom". Jag gick till Netto och och pantade burkar. Sen åkte jag in till stan, köpte en ask hallon på torget som jag satt och mumsade upp. Hemma igen ville jag onanera mitt samvete: först gick jag igenom Platsbanken och hittade ett par schyssta jobb att söka. Så fick den passiva parasiten det gjort. Sen började jag röja upp en massa i lägenheten. Förberedde mig för en städning som får bli en fredagsdito imorgon. Men jag har sköljt och skrubbat av en massa dynga från festivalgrejerna, så nu har jag inga minnen alls kvar från festivalerna, haha. Sen rörde jag ihop mexikansk gryta på lammfärs som jag slevade i mig läsande på balkongen.

Jag promenerade ut till sjön ikväll igen, satt och tittade på solnedgången och lyssnade på fåglarna. Otroligt fridfullt, trots att vissa fåglar kan gasta rejält. Men det är coolt. En solnedgång är riktigt kul att titta på. Kulan sjunker och blir större, ändrar färg och form som typ en vattenballong. Det enda som saknades var en flicka att mysa med. Gärna älskog, fast kanske inte just på den öppna platsen där det faktiskt kan vara besökare på våren och sommaren. Jag tittade på blommor och bin, och i grönskans tid slår det en verkligen att sexualiteten är naturens och livets princip. Religion. Att de etablerade religionerna bygger på rädsla för sexualitet är synd (där fick jag till det). Jag är nog fan paganist på riktigt. Alternativt otillfredsställd, fniss.

Väl hemma satt jag i rutig skjorta, drack té och litteraturbloggade. Den bilden har de flesta av mina nätbekanta inte av mig, de tänker mig dyngrak i metal-t-shirt. Inte som en Snusmumrik som sitter och halvmediterar vid en sjö eller går och filosoferar i naturen. Muahaha! ;-9

Skönt som fan att kunna promenera ett par timmar ändå redan nu. Jag saknar som fan att springa, men det kommer, det kommer!


Det är inte den nektarsugna insekten på bilden som skrivit bloggen. Och ínte jag som fotat. Har ingen kamera och bildgooglar för att försöka få mina bloggar att se lite mindre tråkiga ut. ;-)

Inga kommentarer: