torsdag 23 juli 2009

Bedlam in Belgium -om trängtans återkomst

Det snackas om att AC/DC ska förlänga sin turné med bl.a. festivalspelningar sommaren 2010. Vågar man hoppas på Graspop nästa år då? Fan, rocksommaren 2009 är knappast slut och man börjar redan längta efter nästa!

Eller det gör jag ju inte! På måndag hägrar Mastodon och Metallica! Det har blitt en massa festivaler och konserter ända sen slutet av maj. Man kände sig rätt mätt efter Rockweekend. Men nu är jag duktigt sugen igen! När man frossat sig riktigt äckligt proppmätt på en buffé vill man aldrig mer se mat. När man sprutat vill man inte tänka på sex. När man tränat skiten ur sig vill man bara ligga i soffan. Efter en massa konserter vill man bara lyssna på tystnaden. Men behovet tränger sig fram snart igen. Och nu vill jag få trumhinnorna söndertrummade av Lars Ulrich! Och nästa sommar vill jag se en gubbakeps och en skoluniform igen! Två x AC/DC i år kändes som ett värdigt avskedstagande. Men nu tänker jag som Malcolm Young: de får fan inte pensionera sig än på ett bra tag! Jag vill till Belgien och Graspop igen! Med AC/DC på stora scenen! Och lite nytt i setlisten! Varför inte från den skrämmande bortglömda "Flick of the switch"? "Bedlam in Belgium"!

Inga kommentarer: