onsdag 10 juni 2009

Viltcayenne con carne och handikappdiskriminering

Har slagit ihjäl dagen med att lösa korsord. Men kände panik av att bara sitta inne och åkte in till stan. Jag hade ändå ett ärende: lämna tillbaka en bok på biblan. Jag var inne på Domus en runda och kollade om jag kunde fynda lite föda. Hittade viltfärs med kort datum. Plus lite annat så jag kan göra chili con carne; ett ekonomiskt smart drag eftersom man kan dryga ut det med ris och leva på flera dagar. Köper man en biljett på Skånetrafiken så kan man åka fritt en timme på stadsbussarna. Jag hann precis med hem innan biljetten gick ut. Det tar sin tid med kryckor även för korta ärenden. Och det känns ganska jävligt: är man funktionshindrad eller allmänt långsam ska man straffas dubbelt genom att betala dubbelt för bussen. Jag vet inte hur de skulle lösa problemet, men det känns jävligt diskriminerande. Skönt ändå att komma ut i friska (nåja) luften och röra på sig lite. Nu ska jag kolla på "Hedebyborna", där baron på Walla konner att dränka sig och adeln bokstavligt ta sig vatten över huvudet. Sen sätter jag igång med fismaten! Hoppade förresten över chilin ( SRF tog på plånboken) men köpte åtminstone cayenne. Cayenne con carne funkar nog bra det med. Med mycket pressad vitlök! ;-9

Inga kommentarer: