måndag 1 juni 2009

Packar pappas kappsäck




Fick min försenade/tidsanpassade födelsedaxpresent av farsgubben idag: en sjuttis vodka, en sjuttis gin och ett flak öl! Som bonus en hög badhanddukar och en keps! Och en rejäl bit smörgåstårta! Igår var jag helt färdig efter förra festivalen och hade dessutom inget "riktigt" käk hemma. Fick bli en burk blaskig tysk sparrissoppa och knäckebröd med grillkrydda. Tänkte bara på festivalmaten på SRF: ordentliga 600-gramsburgare o.s.v. Drömde om mat. Nu frossade jag på läcker smörgåstårta i solgasset på balkongen. Rikligt kantöverrinnande med räkor och lax. *slurp* Käkade halva och fick nästan ont i magen. Nu ringde de och frågade om jag ville ha resten av smörgåstårtan också. Fast jag har halva kvar och det blir perfa som brunch innan jag sticker imorgon. Att packa en smörgåstårta som lär bli platt och ha med mig funkar ju knappast. I synnerhet inte med räkor, lax o.s.v. Man vill ju helst slippa dö av matförgiftning innan festivalen börjar. Appropå det: anledningen till att farsan fick en smörgåstårta var för att han reklamerade en annan som de hade haft på Hyresgästföreningens avslutningsmöte. Där en dam hade fått en vass plåtbit i munnen. Självfallet hade leverantörerna av tårtan ingen del i det. Och frågade om farsan krävde nån slags kompensation. Va fan trodde de?

Ett helt flak öl pallar jag ju knappast att ta med mig och tömmer några nu ikväll med gott samvete, hehe. Tillsammans med härlig musik: "Live Evil" med Black Sabbath och "Rising" med Rainbow på LP. Dio gör Ozzys låtar så otroligt grymt! En bekant tillbedjare av Dio ringde och ville att jag skulle ta Heaven and Hells autografer åt honom på signeringen på SRF. Tänkte att: ja, va fan, jag tar med min "Live Evil" samtidigt och får den signerad. Tyvärr får man bara en signering per person läste jag sen. Så jag försöker ställa upp för honom i första hand. Och slipper det åbäkiga med att ha med en dubbel-LP när jag går på kryckor. Dessutom har ju nyligen Ozzy stämt Tony Iommi på rätten till bandnamnet Black Sabbath. Han vill själv kunna tjäna pengar på tröjförsäljning o.s.v. och få royalties. Och han och hans shäring behöver ju säkert mer pengar... not! "Rising" är sagolik; keyboarden på den plattan är fan i mig mördande! Längtar riktigt till Over the Rainbow kör igång introt till "Tarot Woman".... Jon Oliva´s Pain nu, fast på utbränd CD då. Bara älskar karln! Och hela "familjen" med Savatage - Trans-Siberian Orchestra - Jon Oliva´s Pain! Och jämför bilderna: visst är coolingarna Jon Oliva och Dunderklumpen lika?!!

Nu har solen dalat och det skadade nog inte att ta tillvara på solen. Enligt prognoserna hotas med både regn och minusgrader under SRF... På Siesta! regnade det säkert hundra gånger om dan. Men det var solregn: fem minuter sol - två minuter regn - tre minuter sol - fyra minuter regn.... man flög ut och in ur tältet som från ett jävla gökur. Och såg fram emot SRF där man är bortskämd med extremt solväder år efter år. Jaja, man får la se hur det blir! Fyra minusgrader i Kristianstad lördag natt har de onda siarna spått. Blir nog inte mycket varmare en halvtimmes färd därifrån. Är det värt att få kallbrand för att se Heaven and Hell? - Självklart!!!!!

Inga kommentarer: