torsdag 11 juni 2009

Nu är jag jävligt irriterad

Nu är jag jävligt irriterad. På folk som moraliserar över att jag kostar på mig ett par festivaler och några konserter om året. Jag sticker nästan aldrig ut på krogen. Jag har ingen bil eller motorcykel. Jag bor i en billig etta. Jag bor ensam. Hade jag aldrig unnat mig några få grejer som jag tycker är jävligt kul utan isolerat mig hemma så skulle jag antagligen blivit psykiskt sjuk eller tagit livet av mig. De grejerna jag tycker är kul handlar inte bara om ett musikintresse. Utan kanske ännu mer om att komma ut och träffa folk. Och genom mitt intresse har jag byggt upp ett kontaktnät av jävligt intressanta och underbara personer. Men nej då. Då ska jag byta upp mig till en tvåa och käka mat för 150 spänn om dagen. Helt ensam och aldrig hitta på nåt kul. I en lägenhet med ett sovrum där jag ändå skulle sova själv och känna mig ännu mer ensam. För de vettiga tjejer jag träffat har varit på just festivaler och konserter. "Så det [festivaler och konserter] är viktigare än att leva?" Fin fråga. Så graden (i helvetet) högre materiell standard till priset av social misär är att "leva"? I så fall vill jag fan inte leva. Och har redan tagit livet av mig. Så Ni som moraliserar och har ert på det torra: hur hamnade Ni själva på "det torra"? Kom tomten med en partner och storken med barn medan ni "levde" på ett dubbelt glasberg? Och vem har haft roligast när vi verkligen dör? Haha!!!!! \m/

4 kommentarer:

lillasystern. sa...

skit i alla som inte förstår att man inte vill leva svensson-liv med hund, villa och barn. lev det liv du vill och som du mår bra av. skratta sen åt dom för att de inte kan åka på de festivaler de plöstligt vill åka på för att de inte kan skaffa barnvakt ;)

Caligula sa...

Helt klart, lillasyrran! Skrattar hela vägen till festivalen! ;-)

Sen finns det ju de som vill iväg på samma saker och behöver barnvakt. Och då får ju deras barn lite äventyr och blir bortskämda hos barnvakten!

border Daniel sa...

Du om någon har all rätt i världen att unna dig livets goda! Det enda som är förjävligt är avståndet mellan Umeå och festivalena/spelningarna. Och att jag saknar barnvakt... *skratt*

Just nu unnar jag mig Mackmyra medans Dorian sover och Sofia är hos en kompis som bjuder på godsaker. Visst att jag sklle kunna sitta med där men jag trivs bättre här där jag kan sitta och ha det skönt och lukta på Mackmyran...

Caligula sa...

Vad är Mackmyran? En mysig Ferdinad-plats? =)

Diskuterade syskonträff för en stund sen när JoJo är nere. Och att du saknades. Men att du åtminstone kommer "ner" till henne. Och att vi får ta dig i omgångar! =)