fredag 19 juni 2009

Midsommarafton!

Var inställd på en trist midsommarafton med makaroner och kranvatten. Men så kom farsgubben och hälsade på lite igår. Och idag kom han med en massa gulasch- (mums!) och köttsoppor. Och ett flak 3,5-Tuborg som han köpt billigt på Netto. Dessutom fick jag låna hans sambos sommarkort när jag åker fram och tillbaks till Malmö i samband med Festivalbussen till AC/DC på söndag. Vilket innebär att jag sparar in tvåhundra spänn. Vilket innebar att jag kunde besöka bolaget igår och handla midsommaröl. Deus ex machina! (Eller Pater istället för Deus kanske...) Första ölen sen SRF! Hade nästan glömt hur gott det är!

Tvättar sängkläder, handdukar och jeans. Märker att jag saknar en massa sängkläder. Fan! Kan jag ha glömt dem i tvättstugan eller nåt? Har bara mitt "glidlakan" och ett helt söndertrasat underlakan kvar... Blev sugen på Cornelis och satte på en gammal LP. Och sen en till. Fan! Var ju meningen att ha en AC/DC-dag idag, men det kan minsann vänta! Kör en Cornelis-dag istället! Sämre öldrickarmusik kan man hitta! Eller midsommarmusik för den delen! Gutår!

NP: Cornelis Vreeswijk - Till Visans Vänner

Inga kommentarer: