onsdag 1 juli 2009

Bajj, bajj, Boarden...

Jag var på Sommarfestivalen i Holjeparken i Olofström 1992. Den pyttelilla lilla parken. Men med tvåhundra meters avstånd till morsan. Av någon anlednng blev det aldrig av att jag besökte Karlshamns Rockfestival i Bellevueparken i Kaalsham. Men efter 1999 har jag varit i Nååje vartenda år. På Sweden Rock alltså! Solgass och nostalgiband från mellanstadiet! På hösten 2002 startade SRF en message board där man kunde diskutera allt från festivalen till krukväxter. Där fastnade jag!

Detta handlade om ett uppriktigt missbruk. Beroendeframkallande som en drog. Men boardens grundare ville oxå vara med och leka! Jag skiter i hans "kärleksäventyr" och "När ska vi knulla då?"-förfrågningar. Har man mindervärdeskomplex så har man. Men när jag fick skulden för Webmasters genomskinliga dubbelnicks, där han ogenerat raggade på småbrudar, passerades en gräns. Själv skämdes Webmaster och kastade skiten på mig. Jag känner tjejerna ifråga och det var de som först misstänkte att Webmaster dubbelnickade. Åtminstone en av tjejerna (den yngsta) hade imponerande kurage och försvarade mig. Hade inte hon varit så poppis så skulle hon trots sitt kurage blitt "livstidsbannad" liksom jag...

När man är nyreggad och ovälkommen på boarden får man alltid höra "Fuck off". Vad betyder det? "FUCK" kan jag tänka mig betyder: "Forum Utan CivilKurage!" Annars handlar det om att försvara sin ställning i Klubben för inbördes beundran (som tangerar det sektmässiga).... att jag drar mig ur beror inte enbart på att Johannes är som han är......

"det är för jävligt att du är bannad, jävla Johannes"... "Men jag vågar inte säga nåt för jag är rädd att förlora min plats på boarden".... jag betackar mig för skrämsna "vänner" som inte vet vad solidaritet handlar om...

4 kommentarer:

dyermaker sa...

Är detta ditt slutgiltiga beslut?

Caligula sa...

Japp, är trådigt tänkvärds annars! =)

The Vince!!!! sa...

Att vara bannad från den där skiten på livstid är bara ett bevis på att man är en cool människa med ryggrad. så du skall vara stolt över dig själv Martin!

Caligula sa...

Detsamma, The Vince!!!!