tisdag 23 juni 2009

Göteborgsk halvtidsvila

"När ska vi döda serben?" frågade en av Hammarboyz eller vad smågangstazarna hette i "Hammarkullen". Det blev aldrig så i serien. Ikväll skedde det istället! Sverige spöade upp Serbien med 3-1! Serberna hade inte så många målchanser, men åtminstone en riktigt snygg nick mot mål. Annars var de brutala som värsta Cetnic-truppen och trampade svenska målgörare i huvudet. TV och U21-EM är rätt skönt efter en konsert efter en midsommarhelg. Jag kom hem i måndags morse efter att ha varit på resa utan sömn i ungefär ett dygn. Blev till att lägga sig direkt. Nu är det tisdag kväll och jag börjar äntligen bli människa. Krävde ett rejält antal timmar i sängen och ett flertal muggar kaffe. Har slagit ihjäl tiden med att lyssna på Charles Darwins fantastiska (fast mer vetenskap än fantasi) "Människans härkomst och könsurvalet" (jag kommenterar den och annat nyläst i en kommande blogg". På fredag förmiddag bär det av till Götet igen...Metaltown på lördag! Vi lånar syrrans lägenhet och får en hel weekend! Vi åker direkt ner till Malmö och Neurosis på Debaser på måndag!

Nu hoppas jag verkligen att sommaren är här! Idag har det varit kanonväder! Blir det lika härligt på lördag klagar jag inte! När vi åkte till AC/DC i söndags var det soligt och härligt hela vägen upp. Ända tills vi nådde Göteborg! Kändes så surt och typiskt! Men det kom bara ett par droppar på oss! Vi satt på en uteservering på centralen och drack öl. Vi hann träffa våra respektive systrar också (Andreas båda och min storasyrra). Hur var AC/DC då? Som väntat: helt grymma! Häftigt att se dem tillsammans med 57.500 (eller nåt) andra! Annars var det samma konsert som på Globen, men undantag för att lade till "Dog eat dog" nu. Folk var sura efteråt på Angus kvartslånga solo, men för mig kvittade det lika. Antagligen sista chansen man hade att se dem (snyft).... Men de är värda en stor salut - FIRE!!!!!, som de skrev i kvällstidningarna efteråt (jag gissade att konserten skulle få en fyra i betyg och hade så rätt så)!

Inga kommentarer: