onsdag 27 maj 2009

Sista bloggen

Ja, go vänner! Detta är min sista blogg! Pusta inte ut i förväg: det är förhoppningsvis inte min sista öht, tror att det är blogg nr 608 eller nåt, och jag vill åtminstone komma upp till 666 stycken! Men sista innan jag kommer att synas till på en gräsplätt nära dig (fast jag har nog inte så många läsare i Hässlehåla och Norje)!

Om c:a tre timmar tar jag stadsbussen till centralen i Kristianstad, där möts jag upp av min polare från Kalleskrona och det bär vidare till Hässleholm. Sen slås tältet upp (vad ser jag, solen springer in mellan den grå hilmlen!) och Djinghis Khan & Attila är i stan! Siesta! Festa! Lemlästa! Vi ska visa indie-erna att gammal är äldst! Muahaha! Laddar med kaffe och brutalmangel av Cult of Luna, som ska bli underbara att beskåda kl 1 på natten till lördag! Värda att offra halva Placebo-spelningen för!

När det bär av till SRF får Försynen avgöra. Tisdag middag känns det som, men är man inte allt för sjuk efter en Siesta! (som ju innebär att man ska vila upp sig) skulle jag nog inte banga för att dra dit redan på måndag. Varken jag eller min polare har jobb att sköta denna sidan festivalerna! Väl där kommer jag att träffa åtminstone ett par av er! Hoppas jag väl?!!

Igår tvättade jag underkläder, jeans och t-shirts. Jag har inte så jättemycket att fixa med faktiskt. Måste sticka till banken och fixa nytt batteri till Internetbank-dosan (tänk vad en sån liten skitgrej kan ställa till besvär!), besöka bolaget och poströsta. Vänsterpartiet och Eva-Britt Svensson får min röst. Om inget annat får kvinnojourerna lite pengar från hennes EU-lön. På bolaget blir det ett par sjuttisar av den billigaste vodkan. Jag pallar inte kånka på en massa öl, det kan man köpa på bolaget i Hässlehåla så småningom. Packningslistan får kollas upp, men det viktigaste kommer nog med: tält, luftmadrass, pump, sovsäck, extrakläder (underkläder, varm tröja), alkohol, mugg och viktigast av allt: mitt stridshumör!!!!!! \m/

Hail hordes of Metal! Ses på Festival! \m/

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sup inte bort för många hjärnceller så du inte kan stå till arbetsmarknadens förfogande under dessa festivalveckor :)
Hoppas du kommer till vår festival den 12:e för då blir det röj!

/Eleven

Caligula sa...

Ringer AF får jag väl skärpa mig! Förhoppningsvis klarar sig F-gymnasiet nu i slutspurten! ;-)

Vad är det för festival den 12:e? Låter spännande! =D

Anonym sa...

Studentröj

/Eleven

dyermaker sa...

Klart vis ses på SRF! :D