torsdag 7 maj 2009

Jan Björklund


Långt innan du blev partiledare och skolminister höll jag dig på listan över Svea Rikes tre mest korkade personer. Tillsammans men Hans Majonäs Knugen och nån till. Du är inte bara en löjeväckande pajas. I din ministerposition är du direkt livsfarlig. Dina "elitklasser" misslyckades. Och därmed dina försök att skapa "Europas bästa skola". Nu efterlyser jag samma fiasko av elitklassernas förutsättning och antites: de yrkesinriktade gymnasieprogrammen utan kärnämnen. Detta är en personlig blogg och inget debattinlägg. Och jag tar det du gör personligen. Du motarbetar nämligen mig så mycket du bara kan. Det är inte bara det att du spolierar mina chanser till lärarjobb inom mina ämnen. Du motarbetar även den jag är. Jag var skoltrött i gymnasiet. Nåt fel i det? Ska jag vara skoltrött resten av livet för det? Jag gick en yrkesinriktad linje för att få jobb direkt. Vilket man kunde få då. Men jag tröttnade efter några år och skolade om mig, även om det tog mycket kraft och många år. Jag kunde prova på ett annat liv. Den möjligheten skulle du stoppa mig från idag. Och därför ser jag dig som en personlig fiende. En fiende som jag vill eliminera. Ta det lugnt nu! Jag vill inte ta livet av dig! Det är DU som vill att svenska flickor och pojkar ska dö samtidigt som de själva dödar hundratusentals kvinnor och barn i krig i Asien, Europa och Afrika. Jag vet inte vad jag vill göra med dig. Du skulle kanske kunna vara oförarglig som hemvärnsofficer i de mörka västgötaskogarna? Men då skulle du nog hålla på med ditt luder-snack för att projicera ditt manlighetskomplex? Du skulle kanske kunna gjuta tennsoldater på Samhall? Tingelingelater!


Kära läsare! Hjälp mig och Jan att finna ett lämpligt arbete åt honom i detta Finanskrisens tidevarv!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hur korkad är man själv när man hoppar från hopptorn ner i decimeterdjupt vatten :)

/Eleven

Caligula sa...

Jag nämnde visst inte mig själv bland de tre mest korkade... ;-)

Anonym sa...

All heder till dig då du lämnade en plats öppen :)

/Eleven

dyermaker sa...

Alltså. Nu har jag grubblat ett bra tag. Men jag kommer fan inte på NÅT. Kan vi inte skicka honom på export nånstans?

Caligula sa...

Vilka tror du vill ha honom, Dajjan? ;-)

dyermaker sa...

Vi kan väl skicka honom till något öde ställe, då? Jag är ju inte den som vill lägga på mina medmänniskor mer lidande än de redan har.