fredag 22 maj 2009

Jag kan få hjärtan att smälta!

Japps, det är sant! Bokstavligen! *blink*Inte genom rödvinssentimentala bloggar om avgående klasser som äntligen slipper skolan. Inte heller genom charm eller karisma (sånt är jag nog inte utrustad med, vilket jag inte sörjer över då det är kännetecken för psykopater). Men när jag satt ute i solen på balkongen igår lyckades jag få nästan en hel ask med Alladins chokladhjärtan att smälta. Men nu har de fått stå i kylen över natten och är hur mumsiga som helst till kaffet!

Solen är försvunnen så jag myser inomhus i enbart kalsingar och Candlemass-t-tröja. Igår kväll blev det åska. Idag är det grått och trist ute. Jag fruktar skitväder inför de stundande festivalerna. Det ska dock inte sabba min festivalmoral! Jag och Andreas snackade om vilket tält vi skulle använda på festivalerna. Vi brukar bo i ett litet zebrarandigt kupoltält (som vi äntligen lyckats lära oss att slå upp, fyraårskontroll typ). Men förra året fick jag med ett stort tält med tre "avdelningar" hem från SRF. Dock för stort projekt för oss. Bara ett par timmar efter att vi snackat blev jag tillfrågad av en väninna om vi inte kunde bo tillsammans i hennes tält på SRF. Ett tält som är identiskt med det stora jag fick hem. Så nu blir det lyxhotell på Griscampingen ändå! På Siesta! blir det mer trångt eftersom Andreas storasyrra ska dela det lilla zebratältet med oss. Kroppsvärme lär det bli i alla fall om nätterna blir regniga och kalla! Längtar som fan efter festivalerna! Nu handlar det bara om dagar.... =P

2 kommentarer:

broder Daniel sa...

Synd att jag inte bor 125 mil söderut och kunde hjälpa till med tältresandet!

Caligula sa...

Nästa år ska du få slå upp det själv! Räkna med det! ;-D