torsdag 23 april 2009

Borgar, gäss och festivalband

Promenerade några timmar ikväll på eko-muséet med en kompis. Stannade till vid ett par gamla borgsruiner, Lillöhus bl.a. Kul med både natur- och kulturupplevelser. Medeltidsborgar är spännande, särskilt på hemmaplan. "Muséet" utgörs av milsvida träsk, Kristianstads "Vattenrike". Ån, kanalerna och vallgravarna var riktigt klarblå mot den gröna bakgrunden, när den blodröda solnedgången speglades i vattnet var det sanslöst vackert. Fågellivet därute är imponerande med bl.a. tusentals sorters gäss (nåja, lite smått överdrivet, men det går inte av för hackor). Ser fram emot fler naturpromenader.

Idag släpptes 19 nya band till Rockweekend i Bollnäs. Av alla dessa var det bara ett band som lockade, Isole. De flesta band har jag inte ens hört talas om. Det behöver verkligen bli några fler riktigt bra band av de återstående tio. Men jag är osäker på om jag får råd. Jag har bilplats i trevligt sällskap, men biljetten och resan kostar. Skiter det sig har man ju Tivolirock på hemmaplan samma helg. Med trevligt sällskap även där (Anne och Andreas t.ex.).

Spelschemat till SRF kom också upp idag. Att de lyckades undvika bandkrockar för hela torsdan för min del är riktigt imponerande. Den krock som verkligen sved var mellan Jon Oliva´s Pain och Deströyer 666. Så trots att jag blitt ordentligt såld på antikristerna från Australien får jag offra dem. Jon Oliva´s Pain får jag INTE missa! Så här planerar jag festivalen bandmässigt (Självfallet kommer jag inte att följa mitt eget schema till punkt och pricka. Trots att jag är lärare och pedagog...) :

Onsdag:

Deathstars
Witchcraft
Amon Amarth
Blaze Bayley
Uriah Heep

Torsdag:

Pain
Grand Magus
Candlemass
Flogging Molly
ZZ Top
Over the Rainbow
Twisted Sister

Fredag:

Thor
Jon Oliva´s Pain
Unleashed
Lita Ford
Kamelot
Motörhead

Lördag:

Ripper Owens alt. Tank
Fourever
Dream Theater
Immortal
Heaven and Hell

Längtar som FAN!!!!! =P

Inga kommentarer: