fredag 10 april 2009

Nu grönskar det!

Tog en picknick på naturområdet idag! Grillad kyckling, vitlöks- och örtmarinerade kräftstjärtar och ett par starköl! Himlen var blå, solen gassade och naturen prunkade av blommor, fåglar och fjärilar i alla dess färger (lovar att jag inte tog LSD)! Jag går där som sagt dagligen, men just idag kryllade det av bilar, minibussar och familjer! Naturligtvis för att det var utannonserad dag där man skulle kunna studera blommorna o.s.v. på Norra Lingenäset... Jag fick inte min vanliga ensamhet och ro, å andra sidan tycker jag att det är på tiden att folk upptäcker området!

Solande på balkongen sen i enbart underkläder och avklippta jeans! Lyssnade igenom samtliga plattor med Satyricon, nu försöker jag samma med Candlemass! Mumsade till en middag med baconinindad fläskfilé med skivade vitlöksklyftor och hade pommes till! Känns som sommar!

I forna tider, före välfärdssamhället, fick man pina varandra med björkris för att åminnas Jesu Krists lidande långfredagen. Då passade pigor och drängar på att hinna upp före husbönderna och ge dem en rejäl risbastu. Med tanke på samhällsutvecklingen tillbaks till den tiden får vi hoppas att åtminstone långfredagen behålls som helgdag...!

3 kommentarer:

Kerring sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kerring sa...

Du är min idol Martin. Du den där fikan jag vet ett perfekt picknick ställe bakom Macdonalds där vi kan sitta och äta våra kärleksmumms och prata ut och bara mingla. Jag avgudar dig Martin och jag har hört så mycket gott om dig och jag känner att den här gången kan det gå rätt. Hoppas vi kan börja bygga upp det här, och det gäller att du tar initiativ och verkligen försöker. En början vore Ditt telefon nr och kanske din hotmail? Som sagt jag avundas dig

//din Bruno

Caligula sa...

Frustrerande med borttagna kommentarer! *fniss*