fredag 24 april 2009

Mitt kungarike där jag bor



































































Jag sitter och skriver detta hemma i ettan. Några meter från mitt arsle börjar Näsby fält, ett naturreservat som är en del av eko-muséet och Kristianstad vattenrike. Ni tycker kanske att jag tjatar till leda om mina promenader där. Men jag ska slänga upp några bilder jag har hittat därifrån så förstår ni kanske min lyrik. Och varför jag inte vill flytta ifrån Kristianstads mest ökända bostadsområde. Bara ikväll hittade jag en ny trevlig plats, en udde vid Araslövsjön med underbar utsikt och perfekt att kunna sitta och bara mysa. Några minuters gångväg hemifrån. Perfekt ställe vid sjökanten att dricka bärs, hångla med en brud eller bara sitta och titta på horisonten som Snusmumriken. Ikväll var där bara jag, en kompis, ett rådjur och en ensam fladdermus. När jag strövar/softar omkring där själv känns det som att det bara är mitt eget kungarike.

Inga kommentarer: