måndag 2 mars 2009

Funk off!!!

Nu ska jag vomera i kyrkan och sodomisera en helig gyllene get: jag hatar funk! Infantilt och ytterst irriterande oljud! Flera att denna bloggens läsare kommer att ta avstånd ifrån mig, men det får jag ta... När jag satte på Rockklassiker 7.30 imorse för att lyssna på nya Sweden Rock-programmet hade jag inga jätteförväntningar på det nya "mycket intressanta" bandsläppet. Misstänkte att det skulle bli nån slags återförening och det blev det också; det "hintades" övertydligt när de slängde på "Lips and hips" med Electric Boys. Nåja, jag är inte missunnsam utan får försöka glädjas åt alla som verkligen blev glada. Jag ska försöka lyssna in mig på Unleashed istället. Har knyckt hem deras två senaste plattor som verkar riktigt lovande, i synnerhet "Hammer battalion" från förra året. Klassisk vikingadödsmetal från Stockholm kan bli en trevlig liten aggro-stund på SRF. Jag såg Electric Boys och deras knullfunk på Monsters of Rock tillsammans med Treat och 220 Volt i Åhusparken för 20 år sen. Tiden går. "Bara" 20 band kvar och tydligen inga "stora" kvar. Men jag vill ha "lagom" stora band som Candlemass, Tiamat, Cult of Luna, My Dying Bride, Nile, Exodus, Falconer m.m. Hoppet är inte dött än.

Lyssnar på Mikael Wiehes nya "Sånger från en inställd skillsmässa". "Mellanskiva" får man väl säga. Musiken har man ju hört tidigare med malmöiten och en temaskiva som bygger på "det är så synd om mig sen Du dumpade mig"- blir lätt förutsägbar textmässig. Men den är helt OK. Det handlar om Sveriges bästa låtskrivare genom tiderna. Tillsammans med Joakim Thåström som snart släpper nya "Kärlek är för dom". Ska bli intressant att se vem som lyckas bäst denna gången.

Sweden Rock Magazine damp ner i brevlådan. Nice! Världens tuffaste rocker, Biff Byford, på framsidan! "30 år med Saxon", helt OK! Mellanstadiehjältarna med sin tidlösa NWOBHM vet man var man har (nu för tiden när de hiskeliga AOR-experimenten förträngs av bandet själv)!

Inga kommentarer: