torsdag 26 mars 2009

Nu har jag kapat ALLA band

Japp, idag åkte alla 12 festivalarmbanden av min högra handled! Först lossnade ett av sig själv, då tänkte jag att resten också får flyga och fara. Allt eller inget gäller för mig! Men det känns lite naket, som att gå med picken ute typ. Så är man inte "fjortis" längre, haha. Började spara armbandet från Gates of Metal 03 för att det var så jävla snyggt. Sen sparade jag alla som en ren plojgrej. Har dock varit kul som en "isbrytargrej" på lektioner och så med nya elever: "Öh! Du är på rätt många festivaler va?". En stor fördel är att jag slipper riva sönder en massa örngott och lakan i sömnen som jag tenderat att göra på sistone...

Appropå nya högintressanta plattor: plockade hem My Dying Brides nya "The Lies I Sire" när jag var hemma och käkade lunch idag! En av årets absolut mest framemotsedda skivor! Och den lever upp till förväntningarna: tung, vacker, melankolisk, sorgsen, doomig.... rekommenderas! Den och Candlemass nya kommer att härska i mina öron den närmsta månaden!

"Samhälls-TV-kväll" när jag kom hem från gymmet och badet. Nypremiär för "Existens", underbart! Fast jag saknade underbara Barsk! Annars var det intressant med diskussion kring radikalisering i samband med Mellanöstern-konflikten. Nästa vecka är det om aktiv dödshjälp, ett ämne vi diskuterade på religionen igår. "Debatt" kretsade kring Wanja-bonus-tjafset som är så uttjatat att jag inte pallar ta upp det i min blogg. De som läser kan säkert ana sig till vad jag tycker ändå.

Inväntar det magiska tolvslaget när lönen kommer. Då ska jag boka Satyricon-biljetter till mig och min polare. Dock blir den sistnämnde utan Thåström-biljett eftersom han inte lyckades få semester till helgen. Men det var inte hela världen för honom: "Det handlar ju inte om My Dying Bride direkt...". Och Stor-Thån lär man nog få många chanser att se.

Fredag imorgon! Jobb 8.30-14.30! Lön! Öl! Hamburgare i skolmatsalen! Götti-gött-gött! =P

Inga kommentarer: